رضیم
شماره دستور پخت: 3495
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک صدف یکی از انواع غذاهای دریایی و بین المللی است که طبق دستور پخت های مختلفی تهیه می شود.برای مشاهده راهنمای کامل و گام به گام دستور پخت خوراک صدف با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

صدف دو کفه ای ۱ کیلوگرم

کره ۳ قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

جعفری تازه ۱ دسته کوچک

ماء الشعیر به مقدار کافی

فلفل قرمز و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک صدف

مرحله اول

برای تهیه یک وعده خوراک صدف لذیذ نخست صدف ها را با آب سرد و برس سفت یا اسکاج سیمی کاملا بشویید تا صدف ها کاملا تمیز شوند و ماسه و کثیفی سطح صدف ها از بین برود.

مرحله دوم

دقت داشته باشید که اگر صدف در حین شستشو باز شد، ترک خورد و یا شکست، به این معنی است که آن صدف دیگر غیر قابل استفاده است و باید دور انداخته شود. سپس قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید.

مرحله سوم

اکنون کره را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا کره کاملا آب شود. سپس سیر را رنده کنید و با نمک و فلفل قرمز به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا با سیر معطر شود، سپس صدف ها را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا صدف ها را خوب تفت دهید، سپس ماءالشعیر را به قابلمه اضافه کنید. در ادامه در قابلمه را ببندید و بگذارید به مدت 5 دقیقه بپزد تا صدف ها باز شوند. بعد از این مدت جعفری را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را ریز کرده و به قابلمه اضافه کنید، و هم بزنید تا بوی و عطر جعفری آزاد شود. در آخر قابلمه را از روی شعله برداشته، صدف‌ها را در ظرف مورد نظر بریزید و میل کنید. نوش جان‌تان.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک صدف

  1. بانو

    عالیه این رسپی????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی