رضیم
شماره دستور پخت: 11643
رضیم
طرز تهیه مرغ بریان رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

مرغ بریان رژیمی غذای خوشمزه و سالمی است که در سراسر جهان طبخ می شود و با رسپی و مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بریان رژیمی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ کامل ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

سیب‌ زمینی ۱ عدد

کدو سبز ۱ عدد

هویج ۱ عدد

سیر ۳ حبه

فلفل دلمه ای ۲ عدد

آب ۳ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد لازم رومال

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

جعفری تازه به مقدار کافی

نمک فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریان رژیمی خوشمزه در ابتدا مرغ را خوب می شوییم و درون یک قابلمه قرار میدهیم. در ادامه یک عدد پیاز را ۴ قسمت کرده و درون قابلمه می ریزیم، سپس آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و می گذاریم مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا رنگ آن تغییر کرده و نیم پز شود. در ادامه پوست سیب زمینی را گرفته و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به کف سینی فر مقداری روغن مایع مالیده، سپس حلقه های سیب زمینی را درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه مرغ نیم پز شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس مرغ را درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه هویج، فلفل دلمه ای و کدو سبز را می شوییم، سپس پوست هویج را جدا کرده و سبزیجات را به صورت دلخواه خرد می کنیم. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه روی مرغ ریخته و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روشن کرده دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به سبزیجات اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سبزیجات را به همراه سیر درون مرغ می ریزیم.

مرحله ششم

حالا برای اینکه مواد از شکم مرغ بیرون نریزد آن را با نخ و سوزن می دوزیم. در ادامه مرغ را داخل سینی فر روی حلقه های سیب زمینی می گذاریم و آب مرغ را با عبور از صافی رقیق می کنیم، سپس داخل سینی فر می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی سینی فر ورق فویل می کشیم و چند سوراخ روی آن ایجاد کرده و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. حالا یک ساعت زمان می دهیم تا مرغ پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر بیرون می آوریم و ورق فویل را از روی سینیبر می داریم. در ادامه برای درست کردن رومال، مقداری روغن زیتون،رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل سیاه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

حالا مقداری جعفری تازه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و داخل کاسه حاوی مواد رومالمی ریزیم. در ادامه برس را به مواد رومال آغشته کرده و روی مرغ می مالیم و مجددا سینی را درون فر بر می گردانیم.

مرحله دهم

در این مرحله لازم است مرغ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و سوخاری شود. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز می گذاریم مرغ به مدت ۵ دقیقه بیشتر داخل فر بماند تا گریل شده و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ بریان رژیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی