رضیم
رضیم
طرز تهیه دو پیازه آلو با سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی دو پیازه آلو است که متعلق به شهر شیراز می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی دو پیازه آلو را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۴ عددمتوسط

پیاز ۲ عدد متوسط

فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری

نمک و زردچوبه از هرکدام ۱ قاشق چایخوری

نحوه و دستور پخت دو پیازه آلو

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن خوراک دو پیازه آلو لذیذ می بایست سیب زمینی ها را بشویید و داخل یک قابلمه مناسب بگذارید، پس از آن درون قابلمه به اندازه مناسب آب بریزید و قابلمه را روی شعله اجاق قرار دهید.

گام دوم

در این مرحله بگذارید تا سیب زمینی ها به اندازه سه ربع تا یک ساعت داخل آب بجوشند تا به طور کامل پخته شده و نرم شود. بعد از سپری شدن این مدت سیب زمینی ها را از قابلمه بیرون آورده و همچنین پوست آن ها را جدا نمایید.

گام سوم

در این قسمت می بایست تا سیب زمینی ها به وسیله یک گوشت کوب قشنک له کنید تا تبدیل به پوره شوند. پس آن نیز پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. اکنون یک تابه متوسط را روی شعله متوسط اجاق بگذارید و اندکی روغن مایع درون تابه بریزید.

گام چهارم

در این گام حالا پیازهای نگینی شده را درون تابه بریزید و سرخ کنید تا پیاز سبک شود. حاب باید اندکی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به عنوان چاشنی داخل تابه بریزید و بار دیگر تفت دهید تا پیاز به طور کامل سرخ و طلایی بشود.

گام پنجم

پس از انجام مراحل پیشین اکنون سیب زمینی پوره شده را که از پیش حاضر کرده بودید درون تابه بریزید و خیلی خوب ترکیب کنید تا مواد یکنواخت شود. در این جا دو پیازه آلو را برای زمان سه تا پنج دقیقه سرخ نمایید و پس از آن تابه را از روی شعله اجاق بردارید.

گام ششم

در این گام باید دو پیازه آلو را داخل یک ظرف مناسب بریزید و به سلیقه خود با برگ ریحان تزیین نمایید. شما می توانید تا این غذا را با گوجه فرنگی، خیارشور، دوغ و نان تازه میل نمایید. همچنین گفتن این نکته لازم است که شما می توانید این غذا را با رب گوجه فرنگی نیز درست کنید.

گام هفتم

اگر می خواهید دو پیازه شما رب داشته باشد هنگامی که پیاز به طور کامل سرخ و طلایی شد به اندازه یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه بیفزایید و مجددا مواد را سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین برود. پس از آن پوره سیب زمینی را درون تابه ریخته و ترکیب نمایید. اکنون دو پیازه شما آماده می باشد و می توانید آن را میل نمایید. ازینکه تا اینجا با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه دو پیازه آلو با سیب زمینی

  1. علی

    آلو برای چی نوشتید اگر آلو نداشته باشد .آیا میتوان آلو هم اضافه کرد؟ارادتمند شما

    • رضیم

      دوپیازه آلو یک غذای شیرازی هست که در شیراز به سیب زمینی آلو گفته میشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی