رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده

موارد لازم + طرز تهیه

خورش گوشت چرخ‌کرده غذایی ساده اما بسیار خوشمزه است که دستورهای پخت متنوعی برای آن وجود دارد. برای تهیه کردن این خورشت ایرانی خوش‌مزه زمان زیادی لازم نیست و به این دلیل در زمره‌ی یکی از خورش‌های راحت قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، طعم این خورش به قدری مطبوع است که می‌تواند با خورش‌های معروف ایرانی رقابت کند. در این دستور پخت ما خورش گوشت را با سیب زمینی درست کرده‌ایم اما این تنها دستور پخت موجود نیست و شما می‌توانید از مواد غذایی دلخواه مانند قارچ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و … استفاده کنید. برای آموزش این خورش ساده و خوش طعم با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 300 گرم

سیب زمینی 2 عدد بزرگ

پیاز 2 عدد متوسط

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش گوشت چرخ کرده

گام اول

برای تهیه خورش گوشت ابتدا پیازها را پوست بگرید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. قابلمه‌ی مناسبی را روی حرار قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید.

گام دوم

در این مرحله پیازها را تفت دهید تا شیشه‌ای و سبک شوند. سپس گوشت چرخ‌کرده را همراه با ادویه (زردچوبه و فلفل سیاه) به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

گام سوم

وقتی گوشت چرخ کرده سرخ شده و تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و مجدداً تفت دهدی تا بوی خامی رب گرفته شده و به اصطلاح رنگ باز کند.

گام چهارم

اکنون زعفرانی را که از قبل دم کرده‌اید، به مواد قابلمه اضافه کنید و بعد از اینکه کمی تفت خورد، 2 لیوان آب گرم به قابلمه اضافه دهید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت چرخ کرده کاملاً بپزد.

گام پنجم

در مدتی زمانی که گوشت چرخ کرده می‌پرد، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حبه خرد کنید. سیب زمنی های خرد شده را با آب سرد بوشیید و اجازه بدهید آب آنها به خوبی گرفته شده و خشک شوند. سپس ماهیتابه‌ی مناسبی را روی حرارت متوسط بگذارید

گام ششم

کمی روغن به تابه اضافه کنید و اجازه دهید کاملاً داغ شود. اکنون سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و به خوبی سرخ کنید. 30 دقیقه بعد سیب زمنی های سرخ شده را به خورش اضافه کنید.

گام هفتم

در مرحله‌ی آخر خورش را بچشید و به مقدار دلخواه نمک و سایر ادویه‌های مد نظرتان را اضافه کنید. صبر کنید خورش به غلظت مد نظرتان برسد و به روغن بیفتد. پس از اتمام پخت خورش را در ظرف بکشید و همراه با برنج سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی