رضیم
شماره دستور پخت: 11749
رضیم
طرز تهیه رشته پلو با قیسی

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی رشته پلو با قیسی است که از غذاهای سنتی کشورمان به حساب می آید. خوب است بدانید که این غذا که با دستورات گوناگونی پخته می شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی رشته پلو با قیسی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۳ پیمانه

رشته پلویی ۱ بسته

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

کشمش پلویی ۱ پیمانه

قیسی ۱ پیمانه

پیاز ۱ عدد بزرگ

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، سیاه فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

روغن محلی، پودر هل و پودر دارچین به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت رشته پلو با قیسی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن غذای رشته پلو با قیسی لذیذ می بایست یک قابلمه دارای آب را بر روی اجاق با شعله زیاد بگذارید تا آب به جوش آید. هنگامی که آب جوشیده شد، برنج را بشویید و با رشته پلویی و اندکی نمک به میزان دلخواه خود به قابلمه بیفزایید.

گام دوم

در این مرحله بگذارید برنج در زمان هشت تا دوازه دقیقه داخل آب جوش باشد تا پخت اولیه آن صورت بگیرد. بعد از سپری شدن این زمان، هنگامی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی سفت شد، قابلمه را از روی اجاق بردارید و برنج را آبکشی نمایید.

گام سوم

سپس قابلمه مدنظر خود را برداشته و داخل آن اندکی روغن مایع بیفزایید. پس از آن ته دیگ دلخواه خود را داخل قابلمه بگذارید و رشته پلو را با پودر دارچین و پودر هل به شکل لایه ای داخل قابلمه بریزید.

گام چهارم

اکنون اندکی زعفران را دم کنید و با روغن محلی روی پلو خود بریزید، پی از آن در قابلمه را به همراه دم کنی بر قابلمه بگذارید. حال قابلمه را روی شعلع پخش کن با شعله کم گذاشته تا پلو دم بکشد.

گام پنجم

در این مرحله بگذارید تا رشته پلو در زمان سه ربع روی اجاق گاز بماند تا به طور کامل دم بکشد. در حین دم کشیدن پلو پیاز را به صورت ریز رنده کرده و آب اضافی آن را با صافی بیرون بکشید. پس از آن با گوشت گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه بیزید.

گام ششم

در این قسمت اندکی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به عنوان چاشنی درون کاسه بریزید و خوب با یک دستکش ورز دهید تا مواد مخلوط و یکنواخت شود. اکنون گوشت ها را با کمک دست به اندازه گردو قلقلی کنید و کنار بگذارید.

گام هفتم

سپس گوشت های قلقلی شده در مرحله قبل را داخل یک سینی بگذارید و روی آنها را با یک پلاستیک بپوشانید. پی از آن بگذارید در زمان ده دقیقه داخل یخچال بماند و خود را بگیرد. با گذشت ده دقیقه گوشت های قلقلی را از یخچال خارج کنید.

گام هشتم

در این مرحله یک تابه متوسط را روس شعلع متوسط اجاق گذاشته و اندکی روغن مایع در آن بریزید، پس از آن بگذارید تا روغن داغ شود. اکنون می توانید گوشت های قلقلی را داخل تابه بگذارید و تفت دهید تا به طور کامل سرخ شوند.

گام نهم

بعد از سپری شدن ده دقیقه اندکی زعفران دم کرده داخل تابه بریزید و بار دیگر بگذارید تا گوشت های قلقلی در زمان ده دقیقه دیگر روی شعله اجاق بماند تا کاملا به زعفران آغشته شوند، پس از آن گوشت های قلقلی را از تابه بیرون بیاورید.

گام دهم

اکنون باید قیسی را بشویید و درون تابه بریزید، پس از آن اندکی روغن داخل تابه بریزید و تا زمانی که قیسی ها اندکی سرخ و نرم شوند، آن ها را تفت دهید. پس از آن نیز قیسی سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید. در کنار آن کشکش ها را نیز بشویید.

گام یازدهم

در این گام پس از گذشت مراحل پیشین کشمش شسته شده را درون تابه بریزید و بار دیگر تفت دهید. پس از تفت دادن تابه را از روی شعله بردارید. هنگامی که رشته پلو به طور کامل دم کشید و حاضر شد، آن را ترکیب کنید و داخل ظرف مناسبی بریزید.

گام دوازدهم

در پایان گوشت های قلقلی و سرخ شده را با کشمش و قیسی بر روی رشته پلو بگذارید. اگر قیسی ها ترش بودند آن ها را با اندکی شکر تفت دهید تا ملس شوند. رشته پلو شما آماده است. آن را با مست و یا سالاد میل نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه رشته پلو با قیسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی