رضیم
رضیم
طرز تهیه ریزوتو لقمه ای

موارد لازم + طرز تهیه

ریزوتو نوعی برنج دانه تپل مخصوص بخش شمال کشور ایتالیا می باشد که به صورت دمی تهیه می ‌گردد و در همه فروشگاه های معتبر توزیع می ‌گردد. همینطور به جای آن از برنج نیمه دانه نیز می شود استفاده نمود. ریزوتو، برنجی ایتالیایی می باشد که با آب گوشت یا مرغ تهیه شده و به صورت قالبی خمیری در کنار بشقاب سرو می‌ گردد و تجربه ای عالی از طعم و عطر برنج را بوجود می آورد. برای مشاهده کل آموزش و مراحل تهیه ریزوتو لقمه ای سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم ریزوتو لقمه ای

کره ۳۵ گرم

روغن زیتون نصف قاشق چای خوری

پیاز ۱ عدد

برنج نیم دانه ۱۴۰ گرم

استاک مرغ ۴۵۰ میلی لیتر

پنیر پارمزان ۵۰ گرم

سس پستو ۴ قاشق سوپ خوری

روغن مایع به مقدار لازم

پودر سوخاری ۷۵ گرم

گوجه فرنگی ورقه ای خشک شده ۷- ۸ عدد

مواد لازم جهت سس پستو

سیر ۴ حبه

دانه کاج ۱۳۰ گرم

برگ ریحان ۱۲۰ گرم

روغن زیتون ۱۵۰ گرم

نمک نصف قاشق چای خوری

فلفل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای

  1. در مرحله اول تهیه غذای ایتالیایی لذیذ ریزوتو، گوجه فرنگی را با مقداری آب جوش خیس می نماییم تا نرم گردند. بعد کره و روغن زیتون را در یک ماهی تابه مناسب قرار می دهیم، بعد روی حرارت ملایم می گذاریم.
  2. سپس وقتی روغن و کره داغ شدند، پیاز را می شوییم و پوست می گیریم، بعد رنده می ‌کنیم و به ماهی تابه اضافه می نماییم. سپس پیاز را به خوبی سرخ می کنیم، بعد برنج شسته شده را اضافه می ‌نماییم، سپس کمی در ماهی تابه سرخ می نماییم.
  3. در این بخش آب مرغ را به ماهی تابه اضافه می نماییم و صبر می کنیم تا برنج خوب بپزد و آب داخل ماهی تابه به طور کامل از بین برود. اگر در این مدت برنج نپخت، دوباره کمی آب به ماهی تابه اضافه می‌ نماییم و منتظر می مانیم تا خوب پخت انجام گیرد.
  4. سپس پنیر پارمزان را اضافه می ‌نماییم و ماهی تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و مواد را کنار می‌ گذاریم تا خنک گردند. در این مدت سس پستو را تهیه می نماییم. برای این کار ابتدا سیر، دانه کاج، برگ ریحان، روغن زیتون، نمک و فلفل را درون غذاساز می‌ ریزیم.
  5. سپس ادویه ها را کاملا با هم مخلوط می‌ نماییم و سس را به ترکیب فوق اضافه نموده و به خوبی هم می زنیم. سپس کف دست را با مقداری روغن مایع چرب می‌ نماییم و مقداری از مایع بر برداشته و در کف دست پهن می ‌نماییم.
  6. در مرحله آخر، سطح آن را پنیر موزارلا و گوجه فرنگی قرار می دهیم و خمیر روی ریزوتو را از دو طرف تا می کنیم و به شکل گرد در می آوریم. گلوله ها را در پودر سوخاری غلط می دهیم و در روغن زیاد سرخ می ‌نماییم. این غذا، همراه با سالاد با پایه کاهو قابل سرو است.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ریزوتو لقمه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی