رضیم
شماره دستور پخت: 11571
رضیم
طرز تهیه نثار پلو

موارد لازم + طرز تهیه

پلو و غذای برنجی بسیار محبوبیت دارند و از جمله اینان ” نثار پلو ” است که از پلوهای مخلوط و معطری است که مربوط به شهر دماوند است. البته این غذا به عنوان غذای نذری در مراسم سوگواری محرم نیز طبخ می شود. و با قیمه نثار شهر قزوین متفاوت است. در پخت نثار پلو می توان از گوشت گوسفندی نیز استفاده نمود که البته نسبت به مرغ مجلسی تر است. این غذا از ترکیباتی چون ، برنج و آلبالوی ترش، تهیه می شود که دارای طعم لذت بخشی است..

مواد لازم برای ۴ نفر

ران یا سینه مرغ ۴ تکه

برنج ۴ پیمانه

لپه ½ پیمانه

آلبالو خشک بدون هسته ½ پیمانه

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

پیاز داغ به مقدار کافی

پیاز ۱ عدد

پودر گل سرخ ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری

زیره ½ قاشق چایخوری

نمک و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت نثار پلو

مرحله اول

در ابتدا برنج و لپه و آلبالو باید از یک شب قبل تر هر یک به شکل جداگانه در آب خیسانده شوند و باید برنج به همراه آب و نمک خیسانده شود. سپس لپه ها را می گذاریم تا با آب در یک قابلمه جدا گانه پخته شود.

مرحله دوم

سپس لپه ها را آب کش می کنیم و . پیاز را می شوییم و پوست می کنیم و در تابه ای با مقداری روغن بر روی حرارت شروع به تفت دادن و سرخ کردن ان ها می کنیم و آنقدر تفت می دهیم تا طلایی گردد. سپس مرغ ها را خرد و به پیاز ها اضافه می کنیم. تا رنگ آن عوض شود باید تفت دادن را ادامه دهیم.

مرحله سوم

و با کمی ادویه و زعفران شروع به پختن آن ها می کنیم. و سپس قابلمه ای را با آب می گذاریم تا جوش آید. و برنج را در آب جوش به همراه کمی نمک می ریزیم تا نیم پز گردد و سپس آب کش می نماییم.

مرحله چهارم

سپس تابه ای دیگر برداشته و تمامی لپه ها و آلوها که از شب قبل در آب خیسانده بودیم را در روغن به طور کامل سرخ و تفت می دهیم. سپس در ته قابلمه برنج روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس برنج و ادویه ها و لپه ها و آلبالو های سرخ شده را لایه لایه می ریزیم و با صبر و شعله اندک منتظر بر دم کشیدن ان می شویم. و سپس مرغ را کنار آن سرو می کنیم. و برای تزیین برنج می توان روی آن را با کره یا روغن حیوانی و پیاز داغ و زعفران تزیین نمود..

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه نثار پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی