رضیم
شماره دستور پخت: 13364
رضیم
طرز تهیه پسته پلو

موارد لازم + طرز تهیه

از غذاهای قدیمی ایرانی که مدت ها به فراموشی سپرده شده است، پسته پلو می باشد، برای مشاهده کل آموزش و تمام مراحل طرز تهیه پسته پلو سایت آموزشی را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۳ تا ۴ پیمانه

مغز پسته تازه ۲ پیمانه

شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پسته پلو

  1. برای تهیه پسته پلو، اول، برنج را درون یک ظرف که دارای آب می باشد می ریزیم، بعد یک قاشق نمک به آن اضافه می نماییم و صبر می کنیم برنج خیس بخورد. باید توجه داشته باشید که اگر برنج از نوع برنج تازه است، نیاز به خیس کردن برنج به مدت طولانی نیست.
  2. در این بخش نصف قابلمه مناسبی را آب می ریزیم بعد روی حرارت زیاد می گذاریم، زمانی که آب جوشید، یک قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می نماییم.
  3. وقتی برنج کاملا خیسانده شد آن را با مغز پسته داخل قابلمه می ریزیم، بعد منتظر می مانیم تا آب دوباره بجوشد. وقتی آب جوشید، با قاشق کف های روی آب را با قاشق برمی داریم و از ظرف خارج می نماییم.
  4. سپس به مدت هشت تا دوازده دقیقه منتظر می مانیم تا پخت اولیه برنج انجام گیرد. بعد از این که هشت دقیقه گذشت، مقداری از برنج را زیر دندان تست می نماییم، اگر اطراف برنج کاملا نرم بود و مغزش کمی سفت بود، آن موقع زمان آب کشی برنج است.
  5. در مرحله پنجم، مقداری روغن در قابلمه ای که برای پخت انتخاب کرده ایم می ریزیم، بعد برای ته دیگ می توانیم به سلیقه خودمان از سیب زمینی ورقه ورقه شده یا نان لواش استفاده کنیم و آن ها را در ته ظرف بچینیم.
  6. در این بخش مقداری از ترکیب برنج و پسته را می ریزیم روی ته دیگ و مقداری شوید خشک هم بر روی برنج می ریزیم. به همین شکل کل مواد را درون قابلمه می گذاریم، بعد زعفران دم کرده را به صورت پخش شده روی برنج می ریزیم.
  7. در مرحله آخر، یک شعله پخش روی حرارت خیلی ملایم می گذاریم و قابلمه را روی شعله پخش قرار می دهیم و صبر می کنیم تا پسته پلو به مدت یک تا یک و نیم ساعت دم بکشد. در آخر، پسته پلو را با مرغ یا ماهیچه سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پسته پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی