رضیم
شماره دستور پخت: 11849
رضیم
طرز تهیه کیک گوشت

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و بسیار پرطرفدار کیک گوشت نام دارد که در مهمانی ها و مجالس از آن به عنوان پیش غذا سرو می شود. برای دیدن آموزش طرز تهیه این غذا با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

قارچ ۸ عدد درشت

سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم خمیر کیک

آرد سفید ۲٫۵ پیمانه

تخم مرغ ۴ عدد

ماست ۱ پیمانه

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲ قاشق چایخوری

روغن سه چهارم پیمانه

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک گوشت

مرحله اول

پیاز را ریز خرد کرده و در ماهیتابه با اندکی روغن مایع تفت دهید تا پیاز طلایی گردند. بعد گوشت چرخ کرده، پاپریکا، زردچوبه و فلفل سیاه را افزوده و خوب هم زده و تفت دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه گوشت خوب سرخ شد قارچ ها را حلقه حلقه کرده و همراه با نمک به تابه اضافه نمایید. می توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم اضافه نمایید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود.

مرحله سوم

بعد از تبخیر آب اضافی قارچ ها، سس کچاپ را به آن افزوده و بعد از مدت کوتاهی تفت دادن، ماهیتابه را از روی اجاق گاز برداشته و کنار بگذارید. برای تهیه خمیر کیک، تخم مرغ ها را در ظرفی بریزید.

مرحله چهارم

به مدت پنج دقیقه توسط دور تند همزن، هم بزنید تا پف کند. در ادامه به آن نمک، فلفل سیاه و روغن را افزوده و مواد را به مدت یک دقیقه هم بزنید. در ظرفی جداگانه ماست و بکینگ پودر را با هم هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس مخلوط به دست آمده را به تخم مرغ ها می افزاییم.

مرحله پنجم

مواد به دست آمده را به مدت یک دقیقه با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آرد را دو بار الک کنید و به مواد قبلی افزوده و دو دقیقه هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن نموده تا داغ گردد، پس از آن در کف قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید و یا قالب را با اندکی روغن چرب نمایید و نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید و بگذارید تا به طور کامل کف قالب جای بگیرد.

مرحله هفتم

حالا مواد گوشتی را در مرکز قالب روی مایه کیک می ریزیم و پنیر پیتزا را هم روی مایه گوشت پهن می کنیم. در ادامه باقیمانده مایه کیک را روی پنیر پیتزا می ریزیم و در این مرحله مواد گوشتی را در وسط قالب روی مایه کیک بریزید و پنیر پیتزا را روی مایه گوشت بمالید تا پهن شود. بقیه مایه کیک را روی پنیر پیتزا ریخته و چند بار قالب را روی سطح کار بکوبید، برای ۴۵ دقیقه، قالب را درون فری که از قبل گرم شده می گذاریم تا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از پخت کامل کیک گوشت، آن را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا کمی خنک گردد، در نهایت آن را از قالب بیرون آورده و به سلیقه خود تزئین نمایید. برای تزیین کیک گوشت می توانید از سس مایونز و خلال پسته استفاده نمایید.

نکات طرز تهیه کیک گوشت

کیک گوشت در فر برقی یا توستر

در این مرحله توستر را 20 دقیقه قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن نمایید تا به طور کامل داغ گردد. در ادامه یک ظرف را تا نصفه با آب جوش پر نموده و داخل توستر بگذارید. برای 45 دقیقه، کیک را در توستر بگذارید تا درست شود.

کیک گوشت بدون فر

در شرایطی که فر نداشته باشید می توانید این کیک را در تابه ی دو طرفه نیز تهیه نمایید. بدین صورت که در کف قالب دو لایه کاغذ روغنی بگذارید و روی آن را با روغن چرب نمایید. پس از انجام این کار، کیک را داخل قالب بریزید. توجه کنید که باید واشر را از تابه بردارید و زیر تابه هم حتما شعله پخش بگذارید تا کف کیک نسوزد. پس از گذشت زمان به مدت 30 دقیقه، مدام مراقب کیک باشید تا نسوزد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کیک گوشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی