رضیم
شماره دستور پخت: 11650
رضیم
طرز تهیه یخنی مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از یکی غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان یخنی مرغ است که تاریخچه آن به شهر خراسان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یخنی مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

ران مرغ ۴۰۰ گرم

زنجبیل تازه ۱ قاشق چایخوری

پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد بزرگ

پودر هل ۱ پنس

پودر میخک ۱ پنس

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه یخنی مرغ

مرحله اول

برای تهیه یخنی مرغ خوشمزه در ابتداران مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زنجبیل تازه، پودر دارچین، پودر هل، پودر میخک و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ران های مرغ را با ادویه جات به خوبی ماساژ می دهیم تا کاملا به ران مرغ آغشته شده و مزه دار شوند، سپس روی کاسه را با سلفون یا درپوش می پوشانیم. در ادامه مخلوط را به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا مخلوط خود را پیدا کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، و پس از طعم دار شدن مرغ ها، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون قابلمه ریخته، سپس پیاز را داخل روغن می ریزیم.

مرحله چهارم

پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. زمانی که پیاز سرخ شد، آن را از قابلمه خارج کرده، سپس ران ها مرغ را درون قابلمه می چینیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله پنجم

حالا پیاز سرخ شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مرغ اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها آزاد شود، سپس مقداری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد کاملا تفت داده شدند، ۱ لیوان آب جوش درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم روی حرارت زیاد بجوشد ، سپس حرارت را کم می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم ران های مرغ درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱ ساعت ران مرغ را چک کرده، اگر کاملا پخته نشده باشند مجددا مقداری آب جوش و نمک به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه گوشت مرغ کاملا مغز پخت شد و سس آن غلیظ شد، شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

سپس یخنی مرغ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، و برای تزیین آن مقداری سیب زمینی سرخ کرده روی آن می ریزیم. در نهایت یخنی مرغ را به همراه پلو زعفرانی، ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه یخنی مرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی