رضیم
شماره دستور پخت: 3919
رضیم
طرز تهیه کشک سیب کرمانی

موارد لازم + طرز تهیه

کشک سیب یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که خاستگاه آن شهر کرمان است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک سیب خواهید توانست به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی درشت ۳ عدد

سیر ۱ بوته

پیاز داغ ۸ قاشق سوپ خوری

کشک ۱ پیمانه

گردو خرد شده نصف پیمانه

ادویه خورشتی به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل و نمک به مقدار لازم

روغن محلی ۳ تا ۴ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه کشک سیب

مرحله اول

برای تهیه کشک و سیب زمینی لذیذ به روش کرمانی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و در قابلمه ای مناسب با 2 لیوان آب و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت 30 تا 45 دقیقه کاملا بپزند. توجه داشته باشید قبل از اینکه قابلمه را از روی حرارت برداریم باید اجازه بدهیم تا کاملا آب داخل قابلمه کشیده شود و به طور کامل پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و در کاسه های مناسب می چینیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را با گوشت کوب له می کنیم تا بافت کاملا یکنواختی پیدا کنند.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب را گرم کنید و مقداری روغن اضافه کنید. سپس سیرها را در تابه رنده کنید و سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه خورش را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله نیمی از پیاز داغ را به همراه سیب زمینی و گردو به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به طور یکنواخت پخش شوند. سپس کشک را با 1/2 پیمانه آب جوش مخلوط کنید تا رقیق شود سپس آن را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از مخلوط شدن مواد، در قابلمه را ببندید و اجازه دهید غذا به مدت 15 دقیقه استراحت کند. در نهایت در صورتی که کاملا مواد جا افتاده باشند، می توانید کشک و سیب زمینی را در ظرف مورد نظر قرار دهید و با پیاز داغ تزیین کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کشک سیب کرمانی

  1. میشکا (خریدار محصول)

    به به چه خوش سلیقههههه😋😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی