رضیم
رضیم
طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

کشک بادمجان رژیمی یکی از انواع غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که با طرق مختلف پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۷ عدد

کشک ۳ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد متوسط

آب ½ پیمانه

سیر داغ ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ½ قاشق چایخوری

نعنا داغ به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مغز گردو به مقدار کافی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

مرحله اول

برای تهیه کشک بادمجان رژیمی ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه بادمجان ها را می شوییم و پوست آنها را کاملا می گیریم، سپس به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا کف و دیواره ها ی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بادمجان ها را درون آن می چینیم. در ادامه روی بادمجان ها را با برس آغشته به روغن مایع می کنیم و مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینی حاوی بادمجان را طبقه وسط فر قرار داده و می گذاریم بادمجان ها کاملا نرم شوند. در نظر داشته باشید در هنگام پختن بادمجان ها باید طبقه بالا و پایین فر به صورت همزمان روشن باشد.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و مقداری زردچوبه داخل تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس پیاز داغ را از تابه خارج می کنیم. در ادامه بادمجان های نرم شده را درون تابه ای که پیاز را در آن سرخ کردیم می چینیم و آب روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از پیاز داغ را برای تزیین کنار می گذاریم و بقیه آن را روی بادمجان ها می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت زیاد قرار داده و درب آن را می بندیم، سپس می گذاریم بادمجان ها به طور کامل پخته و نرم شوند.

مرحله هفتم

زمانی که بادمجان ها کاملا پخته و نرم شدند، زیر تابه را خاموش کرده، با گوشت کوب می کوبیم تا بادمجان ها له و پوره شوند. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

مجددا تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم آب محتویات درون تابه کاملا تبخیر شود. در حین پخت کشک را با مقداری سیر داغ به مواد می افزاییم و مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

۱۰ دقیقه مانده به اتمام پخت مقداری مغز گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از گذشت این زمان نمک و فلفل سیاه غذا را چک می کنیم تا کافی باشد، سپس تابه را از روی حرارتبر می داریم.

مرحله دهم

حالا محتویات تابه را درون ظرف دلخواهمان می ریزیم و روی آنرا با پیاز داغ باقی مانده، نعنا داغ، سیر داغ و کشک تزیین می کنیم. در نهایت کشک بادمجان رژیمی را به همراه نان سنگک تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی