رضیم
رضیم
سبزی پلو چه سبزی لازم دارد؟ (4 نکته مهم)

سبزی پلو چه سبزی لازم دارد؟ (4 نکته مهم)

سبزی پلو چه سبزی لازم دارد؟

این اولین سوال مهم برای برای تهیه سبزی پلو خوشمزه است و دومین سوال مهم چه مقدار از هر سبزی برای تهیه سبزی پلو با نسبتی مناسب لازم است
سبزی های لازم برای سبزی پلو شامل تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت مساوی و یک شاخه شنبلیله و یک بوته سیر است.
در دومین قدم مقدار هر سبزی برای پخت سبزی پلویی خوشمزه اهمیت دارد تا به پلوی شما عطر، طعم و مزه ای بینظیر بدهد، برای همین ما سبزی ها را در دو اندازه برای شما قرار میدهیم.

برای مشاهده تمام دستور پخت چلوها به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

مقدار سبزی های سبزی پلو به سبک رستورانی


اگر سبزی پلو به سبک رستورانی برای شما جذاب و مقدار سبزی دلخواه را برای شما دارد پس مقدار سبزی هارا اینچنین تهیه و خورد کنید و البته در نظر داشته باشید خورد شدن سبزی ها مانند سبزی قرمه سبزی نیست و نباید به آن نسبت ریز و له باشند و همچنین سیر باید همراه با دیگر سبزی ها خورد شده تا طعم و مزه عالی به ترکیب کلی سبزی های شما بدهد،بنابراین مقدار سبزی پلو رستورانی به مقدار زیر است :
تره ۸۰ گرم
جعفری ۱۲۰ گرم
شوید ۲۰۰ گرم
گشنیز ۸۰ گرم
شنبلیله ۳۰ گرم
سیر ۶۰ گرم

مقدار سبزی های سبزی پلو ساده در خانه :

جعفری۶۰ گرم
تره ۴۰ گرم
شوید ۱۰۰ گرم
گشنیز۴۰ گرم
شنبلیله ۲۰ گرم
سیر ۳۰ گرم

طرز تهیه سبزی پلو :

۱_ابتدا برنج به مقدار ۴ پیمانه و اضافه کردن نمک به مقدار دلخواه آن را به مرحله آبکش رسانده و کمی زنده آن ها را آب کش کنید

۲_به برنج آبکش شده روغن و کمی آب اضافه کنید

۳_سبزی ها را به نسبت ۴۰۰ گرم به برنج اضافه کنید و کمی هم زده تا مخلوط شوند

۴_برنج ها را دم داده و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه پخت دهید (زمان پخت برنج به نوع برنج شما نیز بستگی دارد)

سبزی پلو را با مرغ، میگو ، رولت گوشت، کوکو سبزی، میگو پفکی، ژیگو ،ماهی شکم پر و…. میتوانید نوش جان کنید.

در آخر به خواص هر کدام از سبزی های موجود در سبزی پلو میپردازیم

جعفری

۱به علت وجود ویتامین c کلاژن موجود در جعفری به صاف شدن چین و چروک کمک میکند. ۲به هضم بهتر غذا و کاهش نفخ معده کمک میکند.
۳برای تنفس بهتر و کاهش بوی بد دهان مناسب است . ۴منبع خوب ویتامین k برای مبارزه با شکستگی استخوان است.

گشنیز

۱_برای درمان اسهال

۲_خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی و آنتی اکسیدان دارد که اختلالات پوستی را تسکین میدهد.

۳_محافظت از بیماری سالمونا که خطرناک ترین بیماری مواد غذایی است.

۴_برای سلامت چشم و همچنین اثرات تخریب بینایی در افراد سالخورده مناسب است

تره

۱_ویتامین A موجود در آن برای سیستم ایمنی مفید است و خواص ضد التهابی دارد.

۲_ خطر ابتلا به بیماری چشمی آب مروارید را کاهش می دهد .

۳_محافظ خوبی در برابر بیماری های قلبی است.

شنبلیله

۱_درد قاعدگی را کاهش میدهد.

۲_ درد معده، سو هاضمه تسکین داده و یبوست را درمان میکند.

۳_قوای جنسی مردان را افزایش میدهد.

شوید

۱_جوان سازی پوست به علت مقادیر بالای ویتامین A و C

۲_برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است

۳_درمان طبیعی استرس و افسردگی

سیر

۱_کاهش وزن

۲_سلامت کلیه

۳_برای سلامت دستگاه تنفس مفید و همچنین سرفه های ناخوشایند را تسکین میدهد.

۴_برای بهبود زخم و عفونت پوستی مفید است.

۵_ درد قاعدگی را کاهش میدهد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *