رضیم
رضیم
طرز تهیه اشکنه بادمجان و کشک

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه اشکنه بادمجان و کشک

متن ویدئو طرز تهیه اشکنه بادمجان و کشک

ما برای اینکه از بادمجون استفاده کنیم اولین کاری که باید بکنیم اینه که پوستشونو بگیریم. بستگی داره که ما برای چه کاری بخوایم استفاده کنیم. مثلا اگر برای خورشت استفاده کنیم نیاز به اینکه سرشون و بزنیم نداریم حتی نیاز داریم سرش باشه که از له شدنش جلوگیری کنیم. بادمجون پوست می­گیریم بادمجونایی که پوست کردیم و نمک میزنیم اشکالی نداره اگر خیلی نمک بزنیم به دلیل این که بعد ما این نمک ها رو باید از روش بشوریم و بره. حداقل به مدت بیست دقیقه می­ذاریم تا اون آبش و پس بده آب تلخی بهش میگن اون و چون سودا زاست آب سوداش بریزه  و بعد ما می­شوریم و کاری که لازمه رو انجام می­دیم. ما برای درست کردن  اشکنه بادمجون و کشک اول کاری که می­کنیم پیازمون و نگینی خرد می­­کنیم و به قابلممون اضافه می­کنیم. پیاز و به صورت نگینی خرد کردیم و الان به قابلممون اضافه می­کنیم بادمجون­هایی که نمک زدیم و ببینید آب سوداش و پس داده ما این­ها رو می­شوریم بادمجون­هامون و که شستیم الان کامل خشکشون می­کنیم حتی ظرفمون و میذاریم خشک بشه که وقتی که توی روغن می­ریزیم بادمجون ­هامون خشک شده باشه. چون وقتی داخل روغن میره ممکنه روغن و بپرونه. توی این نگینی خردش می­کنیم ببینید بادمجون و نگینی خرد می­کنیم.

برای اینکه روغنمون نسوزه من یک بادمجونی که خرد کردم به تابه اضافه می­کنم خب این سه تای دیگرم خرد می­کنم و به تابه اضافه می­کنم. همینطور که دارین میبینین بادمجون­هامون و گذاشتیم سرخ بشه پیاز­هامونم گذاشتیم سرخ بشه الان تو این فرصت باقی مونده فرصتی که داریم و منتظریم بیایم گوجه فرنگی هامونم به صورت نگینی درشت ریز می­کنیم. درشتشو ببینید به انداره باشه دیگه بیشتر از  این درشت ریز نکنیم ما 8 تا گوجه داشتیم نگینی درشت ریز کردیم الان این­ها رو به بادمجونمون اضافه می­کنیم.

 یک لیوان آب به کشکمون اضافه می­کنیم تا یکم رقیق بشه ما دو لیوان کشک داشتیم که یک لیوان آب بهش اضافه کردیم و یک مقدار رقیقش کردیم و الان کنار می­ذاریم. پیازامون وقتی به این حد رسید ما زردچوبه رو به پیازمون اضافه می­کنیم دو قاشق چای خوری  زرد چوبه داشتیم که پیازمون اضافه می­کنیم/ اینجا ما سه قاشق غذاخوری رب داریم و رب رو با پیازمون اضافه می­گنیم و تفت می­دیم. تو این مرحله یک قاشق چای خوری فلفل سیاه داشتیم اضافه می­کنیم دو قاشق چای خوری هم نمک. چهار حبه سیر داریم که من چهار حبه سیر و اضافه می­کنم شما اگر خمیر سیر داشتین یک قاشق یک قاشق مربا خوری سر پر بهش اضافه کنید. تو این مرحله تا این حد که سرخ شد ما دو قاشق غذاخوری نعنا داشتیم که نعنا رو هم اضافه می­کنیم. خیلی همین مقداری و که هم زدیم برای نعنا کفایت میکنه و بیشتر از این نیاز نداریم که زمان بهش بگذره کشکمون و که دو لیوان کشک و که با یک لیوان آب رقیق کردیم به این مواد اضافه می­کنیم. آب جوش میریزیم و منتظر می­مونیم تا جوش بیاد. تو این مرحله که شروع کرد به جوشیدن ما بادمجون و گوجه فرنگی­مون و بهش اضافه می­کنیم. ما اشکنه بادمجون و کشکمون و رو بعد از این پنج دقیقه که جوشید دیگه آماده­ی سرو هستش. ما در خدمتتون خواهیم بود. چقدر رنگ قشنگی داره این اشکنه بادمجون و کشکمون آماده شده میارم که با سروش کنیم.

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه اشکنه بادمجان و کشک

  1. راستین

    چه ایده خوب و راحتی🙂😉

  2. سایا (خریدار محصول)

    عالیه واقعا😍🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی