رضیم
شماره دستور پخت: 11531
رضیم
طرز تهیه اشکنه بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای بسیار پر طرفدار “اشکنه بادمجان” است که بسیار خوشمزه و از غذاهای اصیل تهرانی است که می توان با مواد متنوعی ان را طبخ و میل نمود. در ادامه برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه بادمجان با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

پیاز ۲ عدد

بادمجان ۲ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری

شنبلیله خشک ۲ قاشق غذاخوری

نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

آرد ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۳ عدد

روغن محلی به مقدار کافی

زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه اشکنه بادمجان

مرحله نخست

در ابتدای کار بادمجان ها را به خوبی باید شست و بدون آن که پوست بادمجان ها را بگیریم، باید آن ها را به شکل مکعب برش زد . پس از برش بادمجان ها باید آن ها را در ظرفی پر از آب و نمک به مدت 30 دقیقه خواباند ، تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

در ادامه ؛ مرحله دوم

پس از گذشت 30 دقیقه باید آن ها را از آب نمک خارج و خشک نمود. سپس شروع به پوست نمودن سیب زمین ها باید نمود. پس از پوست گیری سیب زمینی ها باید آنها را مانند بادمجان ها به شکل مکعب خرد نمود. و بعد از اتمام کار سیب زمینی ها باید شروع به شستن گوجه فرنگی ها نمود.

در مرحله سوم

پوست گوجه فرنگی ها را باید گرفت و با پیازها نگینی خرد نمود. سپس خرد نمودن آن ها باید قابلمه ای مناسب آماده کنیم و مقداری روغن را در آن داغ نماییم و سپس پیازها را به آن بیافزاییم.

مرحله چهارم

پیازها ر ا باید تا حدی که به شکلی شیشه ای و سبک باشند باید تفت داد، پ ساز ان باید سیر رنده شده را به همراه مقداری نمک و فلفل و زرد چوبه به آن افزود و آن قدر باید این کار ادامه داشته باشد تا کامل عطر سیر آزاد گردد

مرحله پنجم

سپس رب را باید افزود و ان مواد را با رب خوب باید تفت داد تا سرخ شوند. سپس نعنا خشک را به همراه شنبلیله به قابلمه اضافه کرده و باید کمی تفت داد ، سپس وقت افزودن بادمجان و گوجه فرنگی ها است.

در مرحله ششم

در این مرحله مواد حدود 3 دقیقه باید تفت بخورند و بعد از تفت خورذن ، سیب زمینی ها باید افزوده گردند و بعد مخلوط شدن سیب زمینی ها با مواد مقداری آب جوش در حدی که تمامی مواد را بپوشاند باید به آن اضافه شود.

مرحله هفتم

در ادامه آشپزیمان باید به دست آوردن غلظت بیشتر غذا، در قابلمه ای جداگانه مقداری آرد را باید تفت داد که پس از گرفتن خامی آرد و بو در آمدن آن، آن را باید بعد از سرد شدن در مواد آماده افزود.

مرحله هشتم

در اینجا باید آرد را با مقداری آب سرد مخلوط نماییم،سپس به مواد بیفزاییم. سپس بعد از گذشت ۵ دقیقه تخم مرغ ها را به آرام و دانه د انه به قابلمه باید اضافه نمود . در ضمن در هنگام افزودن تخم مرغ ها نباید مواد را هم بزنیم و تا زمان پخته شدن کامل تخم مرغ ها در مواد باید بدون هم زدن باشند.

مرحله نهم

و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه مواد پخته شده اند و می توان قابلمه را که در حرارت ملایم است را از روی گاز برداشت و اشکنه بادمجان را در ظرفی مناسب گذاشت و با نان و پیاز میل بفرمایید. امیدواریم با دستور پخت این غذا اوقات خوبی را با خانواده سپری نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه اشکنه بادمجان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی