رضیم
رضیم
طرز تهیه خورشت آلو و اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت آلو و اسفناج

فیلم طرز تهیه خورشت آلو و اسفناج

سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه من معراج موسوی هستم با یک ویدیوی جدید در خدمتتونم امروز می‌خوام یک خورشت بی نظیر ایرانی به اسم آلو اسفناج را آموزش بدم می‌دونم که حتما خوشتون میاد نمی‌خوام وقتتون را بگیرم، فقط یک نکته کوچیک راجع به طبع این غذا می‌خوام بهتون بگم به خاطر داشتن آلو و همچنین اسفناج، که طبع سردی دارن، باید تنظیم کنید این طبع رو و بهتره که از گوشت گوسفند داخلش استفاده کنید، گوشت گوساله طبع سردی داره و اگر گوساله باشه تمام این غذا سرد می‌شه و ممکنه که دچار مشکل بشی، بنابراین گوشت گوسفند داخلش استفاده کنید، امیدوارم که ازش لذت ببرید یادتون نره سابسکرایب کنید، لایک و کامنت هم یادتون نره، تا انتهای این برنامه با من باشید.

خوب دوستان برای درست کردن این خورشت در ابتدا یک عدد پیاز متوسط رو به صورت نگینی خورد کنید. نحوه نگینی خورد کردن هم می‌تونید داخل فیلم ببینید که به این صورت انجام می‌شه. تو این فرصت اگه تا حالا کانال را سابسکرایب نکردین، لطفا اون پایین سمت راست دکمه سابسکرایب را فشار بدین.

حالا داخل یک ماهیتابه مناسب با مقداری روغن، پیازهای نگینی خورد شده را سرخ کنید. سیصد گرم گوشت گوسفند، به صورت خورشتی خورد شده بهتره قبل از اینکه گوشت گوسفند را داخل خورشت اضافه کنید داخل یک ظرف جداگانه کف گوشت را بگیرید تا طعم بهتری بده، دوتا برگ بو اضافه کنید تا بوی زهم گوشت رو ازش بگیره. ببینید دوستان این کف همون چیزیه که راجع بهش صحبت می‌کردم. گوشت رو به مدت پنج دقیقه داخل آب جوش نگه دارید تا کامل این کف‌ها ازش خارج بشه. حالا یک قاشق چایخوری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و بعد از تفت دادن زردچوبه و پیاز وقتی که پیاز کاملا سبک شد گوشت رو بهش اضافه کنید. با همدیگه دو دقیقه تفت بدین.

یک پیمانه آلو رو خیس کنید. پانصد گرم اسفناج را شسته و به این صورت درشت درشت خورد کنید. این قدر خورد بشه عالیه. یک حبه سیر، به ریزترین حالت ممکن به صورت نگینی خورد کنید. حالا داخل یک قابلمه مناسب کمی‌روغن بریزید سیرها به مدت سی ثانیه داخلش تفت بدین، بعد از اون اسفناج‌ها را اضافه یک مشت تره خشک ه مبریزید که با اب اسفناج با در بسته با همدیگه بپزن. تو این فاصله به مواد گوشتیتون آب جوش اضافه کنید و درب را ببندین تا گوشت کمی‌بپزه. اسفناج با تره پخته شد حجمش کم شد حالا به ماده گوشتیتون اضافه کنید.

و به مدت یک ساعت اجازه بدین کامل با در بسته جا بیفته بعد از اون فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری، نمک یک قاشق چایخوری، زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری، برای ترشی این خورشت نصف پیمانه آب غوره، و یک پیمانه آلویی که به مدت بیست دقیقه از قبل خیس کردین رو اضافه کنید. خوب دوستان خورشتتون تقریبا آماده است ده دقیقه باید آلوها داخلش بپزند این خورشت باید کم آب باشه، اگر لازمه با درب باز بگذارید بجوشه امیدوارم از این ویدیو لذت برده باشید، این غذا را درست کنید بسیار بسیار خوشمزه و مقوی هستش، همچنین از این که با لایک‌ها و کامنت‌ها همیشه من رو یاری می‌کنید ازتون سپاسگزارم.

شما را به خدا می‌سپارم منتظر دستور پخت‌های بعدی باشید، همیشه موفق و پیروز باشید. 

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج هیوا

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج هیوا

مواد لازم:
گوشت گوسفند: ۳۰۰گرم
اسفناج: ۱ کیلوگرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
آلو بخارا: ۲۰۰ گرم
شکر: ۱ قاشق مرباخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین: ۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل، نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
آرد: ۱ قاشق غذاخوری
کره: مقداری برای تفت دادن آرد
رب گوجه ۱ قاشق مرباخوری
طرز تهیه: ابتدا اسفناج‌های ترجیحا جوان را خرد کنید (نه خیلی ریز) و بخارپز کنید تا آب اسفناج‌ها کاملا کشیده شود. سپس مقداری روغن به آن‌ها اضافه کنید تا تفت بخورند. توجه داشته باشید که برای این مقدار گوشت باید بعد از پاک کردن و شستن اسفناج‌ها یک کیلوگرم اسفناج داشته باشید.سپس ۲ عدد پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کنید. پیازها را تفت دهید تا سبک شوند سپس تکه‌های گوشت را اضافه و سرخ کنید. ادویه‌ها را هم اضافه کنید و با گوشت حسابی تفت دهید. بعد از این‌که رنگ گوشت عوض شد و مقداری تفت خورد رب گوجه را هم اضافه کرده و آب جوش ریخته و اجازه بدید گوشت کاملا پخته شود،سپس اسفناج‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید چوب دارچین هم اضافه کنید و در پایان پخت از خورشت بیرون بیاورید. خورشت را باید به مدت ۱ ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید تا جا بیفتد. در اواسط پخت خورش برای غلظت بیشتر آن ۱ قاشق آرد را با مقداری کره تفت دهید و به آن زعفران آب کرده اضافه کنید. ترکیب آرد و زعفران را به خورش اضافه کنید. در نیم ساعت پایانی پخت آلو بخارای شسته شده را به خورش اضافه کنید. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت هم شکر و آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید کاملا جا بیافتد من خودم بعد از پخت کامل دوباره یه ۲۰ دقیقه گذاشتم جا بیافته که البته این ۲۰ دقیقه آخر اختیاریه،و در کنار کته زعفرانی میل کنید
پ ن:راز خوشمزه شدن خورش آلو اسفناج جا افتادن و به روغن افتادن آن است. به همین خاطر این خورش باید روی شعله ملایم گاز باید حسابی بپزد و جا بیفتد.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

مواد لازم:
گوشت خورشتی ۲۵۰ گرم
اسفناج ۱ کیلو
آلو خورشتی ۱۰عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
رب انار ملس ۱ قاشق غذاخپری
رب گوجه۱ قاشق مرباخوری
آبغوره
نمک و فلفل و زردچوبه
زعفران
طرز تهیه:ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و پوره سیر را اضافه کنید و با زردچوبه و فلفل تفت دهید بعد از آن گوشت ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت کاملا سرخ و تغییر رنگ بدهد بعد از آن رب گوجه را هم اضافه و با مواد کاملا سرخ کنید میتوانید چوب دارچین هم اضافه کنید و آب ولرم یا جوش اضافه کرده و اجازه میدهیم تا گوشت ۳ ساعت بپزه ؛ بچه ها گوشت من گوسفندی بود اگر گوساله باشه مدت زمان بیشتری میخواد،در این فاصله اسفناج ها را خرد کرده و در قابلمه ریخته و روی شعله متوسط گاز تا حجمش به ۱/۳ کاهش پیدا کنه و کاملا آبش بخار شود بعد از آن روغن ریخته و کاملا سرخ کنید(یکی از رازهای خوشمزه شدن خورشت آلو اسفناج خوب سرخ شدن اسفناج ها هست)فقط حواستون باشه بیش از حد سرخ نکنید که تلخ میشه،بعد از پخت کامل گوشت، اسفناج های سرخ شده و نمک را به گوشت اضافه و بعد از آن رب انار ملس را اضافه کنید اگر رب انارتون ترش بود حتما مقداری شکر به رب انار اضافه کنید،وقتی مواد کاملا تفت خرد ،آلوی خورشتی رو که حدودا ۳۰ دقیقه خیس خورده را به خورشت اضافه میکنیم،زعفران دمکرده میریزیم و در قابلمه رو گذاشته و اجازه میدهیم تا خورشت کاملا جا بیفتد،در آخر کار مقداری هم آبغوره برای طعمسازی به غذا اضافه میکنیم و تست مزه میگیریم و در کنار کته زعفرانی میل میکنیم

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت هیوا

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت هیوا

سلامممم دوستاي عزيزم؛
امروز صبح يه عالمه اسفناج تازه به دستم رسيد و اولين گزينه اي كه براي ناهار به فكرم رسيد طبيعتا خورشت آلو اسفناج بود.دستورش و باهم ببينيم👌🏻😋
خورشت آلو اسفناج با گوشت
گوشت خورشتي ٢٥٠ گرم
اسفناج بخار پز نيم كيلو
آلو خورشتي(از آلو سياه هم ميتونيد استفاده كنيد)١٠٠-١٥٠ گرم
نمك فلفل زردچوبه به ميزان لازم
پياز ١ عدد متوسط
زعفران به ميزان لازم
طرز تهيه:ابتدا پياز خرد شده را تفت داده تا سبك شود سپس زردچوبه و فلفل اضافه و بعد گوشت و تفت داده تا گوشت تغيير رنگ پيدا كنه سپس مقداري آبجوش اضافه وميزاريم گوشت پخته بشه ،از طرف ديگه آلوهارا در آب خيس كرده كنار گذاشته(حدود نيم ساعت) و اسفناج ها را بعد از شستشو درشت خرد كرده و در تابه تفت داده تا كاملا سرخ شود و كنار ميزاريم(زياد سرخ نكنيد وگرنه تلخ ميشود)حالااااا بعد از پخت گوشت اسفناج هارا به گوشت و آب گوشت اضافه كرده آلوهاي خيس خرده را هم اضافه كرده و نمك غذا را اندازه كنيد و بزاريد تا خورشت جا بيفته،در يه رب آخر پخت زعفران غليظ كه دم كرديم را اصافه ميكنيم و در كنار كته سرو ميكنيم.نوش جان😋

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت آلو و اسفناج

  1. نرسا

    خسته نباشید????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی