رضیم
رضیم
طرز تهیه خورشت داوود پاشا

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت داوود پاشا

متن ویدئو طرز تهیه خورشت داوود پاشا

سلام به روی ماهتون به آشپزخونه من خوش اومدین با یه غذای خوشمزه دیگه در خدمتتون هستم، امروز قراره براتون خورشت داود پاشا غذای ترکیه ای درست کنم.

حتما تا آخر ویدیو ببینید نظراتتون رو برای من کامنت بگذارید. حتما یادت باشه کانال را سابسکرایب کنی، دکمه بغلش را بزنی برای این که من هر وقت غذای جدید می‎گذارم شما متوجه بشین و بتونید ببینید اون زنگوله بغل را بزنید تا نوتیفیکشن براتون روشن بشه. بریم با همدیگه داشته باشیم طرز تهیه داود پاشای خوشمزه رو. با من همراه باشید. برای طرز تهیه غذا، گوشت چرخ کرده نیاز داریم من مخلوط گوسفند و گوساله دارم استفاده می‎کنم.

حالا شما نسبت به ذائقه خودتون از گوساله یا گوسفندی می‎تونید استفاده کنید. من یه دونه پیاز رو رنده کردم و آبش رو گرفتم به گوشت اضافه می‎کنم گوشتم سیصد گرمه، پیازم هم یک دونه هست و دو قاشق چایخوری هم نعنای خشک اضافه کنید و دو قاشق غذاخوری هم آرد نخودچی، یک قاشق چایخوری هم بهش زردچوبه اضافه کردم و یک قاشق چایخوری هم نمک. من فلفل را یک ذره دیرتر اضافه کردم، ولی قبل از این که ورز بدین می‎تونید فلفل را هم اضافه کنید من موقع اضافه کردن فراموش کردم، ولی بعدش که یادم افتاد به اندازه یک دوم قاشق چایخوری بهش فلفل اضافه کردم، همه مواد رو با هم ورز بدین، می‎تونید از غذاساز هم واسه ورزدادنتون استفاده کنید.

درحین ورز دادن اگر دیدید تکه‌های بزرگی از پیاز داخلش هست آن‌هارا حتما جدا کنید چون ما پیاز را رنده کردیم احتمال داره یه تیکه‌های بزرگ هم داخلش افتاده باشه اگر همچین چیزی به چشمتون خورد و تو دستتون دیدید بردارید به خاطر این که ما می‎خوایم این کوفته‌های ما یک دست باشه و چیز اضافه ای داخلش نباشه. بچه‌ها این غذا فوق العاده خوشمزه است و یکی از غذاهای اصیل ترکیه ای است و اگر یک بار درست کنید در حدی عاشقش می‎شید و خوشتون میاد که میشه جزء منوی غذاییتون، خوب همونطور که دیدید من یک تیکه پیاز از توش پیدا کردم و برداشتم و دوباره کامل ورز می‎دادم، حدود ورزدادنتون حدود هفت تا هشت دقیقه باشه.

من این جا فلفل هم که بهتون گفتم فراموش کردم، یک دوم قاشق چایخوری هم بهش فلفل اضافه کردم، دوباره شروع می‎کنم به ورز دادن، هفت الی هشت دقیقه ورزش بدین، تا این که کاملا با همدیگه منسجم بشه، و وقتی که می‎خوایم باهاش قلقلی درست کنیم قلقلی‌هامون ازهمدیگه جدا نشه، ببینید بافتش به این حد که رسید چند بار هم ضربه بزنید و دیگه کافیه، می‎تونید نیم ساعت بهش استراحت بدین بعد از نیم ساعت بیارید گوشتتون رو قلقلی کنید.

قلقلی‌هاتون به اندازه یک دونه گردو باشه، اگه خیلی بزرگ باشه که مثلا ما وقتی داخل سسش می‎گذاریم باعث می‎شه سس خیلی بهش نفوذ نکنه و از سس بزنه بیرون، اگر هم کوچیک باشه که دیگه کلا خیلی کوچیک می‎شه و مثل کوفته‌های قلقلی‌های ریز می‎شه. پس سعی کنید همه را یک اندازه دربیارین و به اندازه گردو.

طبق تصویر همه رو به صورت قلقلی در بیارید. دوستان عزیزم خیلی ممنون که من را همراهی می‎کنید فقط یادتون باشه که کانال من رو سابسکرایب کنید که داخل کانال من باشید تا من هر غذایی می‎گذارم براتون بتونید ببینید و این که حتما برای این که نوتیفیکشن برای شما بیاد اون قسمت زنگوله را بزنید تا یه آلارمی‎براتون بیاد که من هر هفته دو تا غذا می‎گذارم دوشنبه‌ها و پنج شنبه‌ها، که بتونید از این آموزش‌ها استفاده کنید.

من غذاهای خیلی زیادی رو توی کانالم گذاشتم اون‌ها را هم حتما ببینید. هم کیک هست هم دسر هست هم انواع متفاوت غذا همشون هم مطمئنم اگه درست کنید عاشقش می‎شید. خوب همه قلقلی‌های من هم تموم شد و می‎گذارم کنار یک بیست دقیقه داخل یخچال استراحت بکنه و بعد میارم که سرخش کنم. من الان می‎ریزم داخل روغن، خیلی نیازی نیست سرخ سرخ بشه، در حدی که به اندازه پنج دقیقه هر دو طرفش تفت بخوره کافیه.

حتما همش هم بزنید که هر دو طرف قلقلی‌هامون کاملا با همدیگه سرخ بشه. این غذا که من دارم درست می‎کنم مناسب دو نفره و این که اگر خواستید بیشتر درست کنیدیا تعداد نفراتتون بیشتر بود، به همین اندازه دو یا سه برابرش کنید، ولی این مواد مناسب برای دونفر هست. البته دو نفر شکمو. اگر اون دو نفر شکمو نیستند برای سه نفر هم کافیه. من و همسرم چون شکمو هستیم این غذا برای ما به اندازه یک وعدمون شده و این که تموم شد. این هم گفتم که شما از این طریق بتونید بسنجید که در چه حد شکمو هستید. خوب بعد از این که این‌ها داره سرخ می‎شه من برش می‎گردونم که اون سمتش هم سرخ بشه، و الان دیگه دو طرفش سرخ بشه، به همین اندازه کافیه قرار نیست خیلی دیگه برشته بشه، من از ماهیتابه خارجش می‎کنم.

دوستان اگر اینستاگرام دارید، تو اینستاگرام هم می‎تونید من را دنبال کنید با آی دی آشپزی آندرلاین سمیرا، یعنی با همین آی دی که الان کانال دارم توی اینستاگرام هم هستم، بیاین اونجا روزمرگی‌ها با همسرم میگذارم و آموزش غذا هم کنارش دارم، یک سری هم آموزش‌ها را توی ایسنتاگرام می‎گذارم که خوب این جا نمی‎گذارم خوشحال میشم که اونجا هم همراهم باشید. من الان پیاز رو که خلالی خورد کرده بودم داخل همون روغنی که کوفته‌ها را باهاش سرخ کرده بودم ریختم و بعد از این که طلایی شد، دوستان من یک دونه پیاز خلالی کردم و این که به اندازه یک قاشق غذاخوری پر بهش رب گوجه فرنگی اضافه می‎کنم یک دو سه دقیقه تفتش می‎دم تا کاملا بوی خامی‎رب گرفته بشه و رنگ باز بکنه.

و کامل با پیازمون مخلوط بشه. بعد از دو دقیقه که پیاز رو تفت دادیم بهش زردچوبه اضافه کنید به اندازه یک دوم قاشق چایخوری هم بهش زردچوبه اضافه کردم. خوب من به اندازه یک قاشق غذاخوری سرپر هم بهش رب انار اضافه می‎کنم. ببینید رب انار من همین طور که دارید می‎بینید خیلی غلیظه، اگر که شما خواستید رب انار رقیق استفاده کنید خوب مقدارش باید بیشتر بشه، به همون اندازه رقیقه، ولی من با این غلظت، یک قاشق غذاخوری اضافه کردم، و اگر که رب انارتون ملس بود که خوب طعمش براتون اکی بود که هیچ، اگر رب انارتون ترش بود حتما حتما برای این که طعم لذیذتری داشته باشید بهش شیره انگور اضافه کنید.

شیره انگور هم رنگش را تیره تر می‎کنه هم یک طعم خیلی خوبی می‎ده به غذاتون و هم این که غذاتون رو طعمش رو ملس می‎کنه ولی اگر رب انارتون شیرین بود، یا حالا ملس بود در حدی که نیاز نبود شیره انگور اضافه کنید می‎تونید حذفش کنید و اگر نیاز بود حتما اضافه کنید. من رب انارم ترش بود و یک مقدار اضافه کردم منتها توی فیلم اشاره نکردم. چون که اون یک چیزی بود که حتمی‎نباید اضافه کنی. من به اندازه یک قاشق چایخوری نمک و یک دوم قاشق چایخوری هم فلفل اضافه کردم به موادم، و سه تا قاشق چایخوری هم نعنای خشک بهش اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم ترکیب کنید.

تو این فاصله دوستان به اندازه ای که می‎خواین توی غذاتون آب بریزید خوب هم بجوشه، چون من می‎خوام به این غذا آب جوش اضافه کنم. بعد اینکه نعنا را زیاد تفت ندین، نعنا سریع می‎سوزه، بعد از این که نعنا را ریختید حول و حوش یک تا دو دقیقه هم تفتش بدین و سریع آب رو بهش اضافه کنید تا نعناتون نسوزه، اگر که دیر بشه طعم نعنا برمیگرده نعنا می‎سوزه و یک طعم خیلی بدی از سوختگی می‎گیره.

خوب من الان این جا به اندازه دو تا لیوان آب جوش بهش اضافه می‎کنم کامل هم می‎زنم تا موادمون داخل آب یک دست بشه. من دوباره یک لیوان دیگه بهش اضافه کردم، بعد از این که آب جوشیدش این کوفته قلقلی‌ها را بهش اضافه کنید. بچه‌ها نعنا یک طعم بی نظیری به این غذا می‎ده و این که فقط حواستون باشه که زیاد نریزید که تلخش بکنه و از اون طرف هم کم نباشه که اون طعمش غالب نباشه، خوب کوفته‌ها را داخل ماهیتابه برگردونید و این که تا یک ساعت هم بهش اجازه بدین با حرارت متوسط بپزه. حواستون باشه آبش کشیده نشه در حدی که بخواد بسوزه  و فقط در حدی که غلیظ بشه آبش اکیه. دوستان من برنج رو هم درست می‎کنم.

چون کنار این غذا می‎خوایم برنج بخوریم و این که چون قبلا خیلی طرز تهیه برنج رو براتون گذاشتم دیگه تو این ویدیو برنج را نمی‎گذارم ولی خوب من برنج کته درست کردم که کنار این خوشمزه سرو بشه. درش رو بگذارید و اجازه بدین تا یک ساعت دیگه آماده بشه. به به این هم بعد از یک ساعت این هم از خورشت داود پاشای ما که خیلی آبش غلیظ شده بعد وسط پختتون هر نیم ساعت یک بار، زیاد کلا توی تایم پختتون، دو بار درش رو باز کنید و به این شکل سس را بریزید داخل قلقلی‌ها تا این که هم طعم خیلی خوبی بگیره و این که همشون به سس آغشته بشن.

الان غذای ما آغشته شده سسش هم غلیظ شده در حدی هم نمونده که سسش کاملا کشیده بشه و خشک بشه و در یک حد کافی و اکی هست. فوق العاده خوشمزه و این هم که از ظاهرش که از نزدیک می‎تونید ببینید بسیارعالی. اگر دوست داشتید می‎تونید پیازهاش این قدر درشت نباشه و یک مقدار ریزتر پیاز بریزید ولی حتما باشه توش که به غلیظ شدن سستون خیلی کمک می‎کنه. الان من این را با برنج سروش می‎کنم و خدمت شما، این هم داود پاشا با برنج کته که من درست کردم امیدوارم شما هم درست کنید توی خونه‌هاتون لذت ببرید اگر درست کردید حتما بیاین برام کامنت بگذارید اگر سوالی داشتید هم در خدمتتون هستم. خیلی ممنون که من رو همراهی می‎کنید.

حتما بیاین ویدیوهایی که قبلا گذاشتم را هم ببینید کلی غذاهای خوشمزه براتون گذاشتم که اونا رو هم از دست ندین. خوب دوستای عزیزم خورشت داود پاشای من هم آماده شد امیدوارم که شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. واقعا خوشمزه است حتما بهتون پیشنهاد می‎کنم که درست کنه. تقدیم به شما. فقط یادت باشه حتما کانال من را سابسکرایب کنی و برای گرفتن نوتیفیکشن هم زنگوله بغلش رو بزنی تا من هر وقت ویدیوی جدید می‎گذارم برات یه آلارم بیاد و متوجه بشی و بتونی ویدیوی من رو ببینی مرسی که ویدیوی من را همراهی کردی.  

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت داوود پاشا

  1. مرتضی (خریدار محصول)

    چقدر جذابه👏🏻😋

  2. هادی

    نوش جونتون🤩

  3. شاخسار (خریدار محصول)

    چه خووووووب شده????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی