رضیم
رضیم
طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوشمزه و سالمی که برای گیاهخواران بسیار مناسب است بادمجان شکم پر همراه با کمی سویا است. برای مشاهده آموزش کامل کتاب آشپزی و مراحل طرز تهیه بادمجان شکم پر به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۶ عدد

سویا چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

حریره سیر ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد

شوید تازه ۳ قاشق غذاخوری

پودر آویشن ۲ قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه بادمجان شکم پر

مرحله اول

برای تهیه سس بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم. در مرحله بعد بادمجان را به مدت 1 ساعت در آب و نمک خیس می کنیم و 30 تا 40 دقیقه خیس می کنیم تا تلخی بادمجان گرفته شود.

مرحله دوم

بادمجان ها را پس از گذشت این مدت، آبکشی کرده و کمی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و روی بادمجان ها را با کمی ماست بپوشانید.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا باید توجه داشته باشید که با آغشته کردن سطح بادمجان به ماست روغن کمتری جذب می شود. سپس در ادامه می بایست بادمجان ها را در تابه ای کاملا سرخ کنید و همچنین دانه های سویا را در یک کاسه آب داغ بریزید.

مرحله چهارم

بعد از 10 تا 15 دقیقه، می بایست سویا را در آبکش بریزید و سویا را در یک صافی مناسب بریزید تا آب اضافی وسط سویاها کاملا گرفته شود. سپس آن را فشار دهید و بهتر است آنها را در یک ظرف دیگر چرخ نمایید.

مرحله پنجم

حالا شوید را بشویید و نگینی خرد کنید سپس 1 عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده کنید و با شوید خرد شده، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و رب سیر در ظرفی بریزید. در این قست بهتر است آن ها را به خوبی ورز دهید.

مرحله ششم

در این مرحله شکم بادمجان سرخ شده را با چاقو باز کرده و با سس سویا پر می کنند. سپس پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید.

مرحله هفتم

در این قسمت زمان آن رسیده که تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی و سبک شود. سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن مواد داخل قابلمه ادامه دهید تا طعم اصلی رب گوجه فرنگی از بین برود و طعم خامی ابتدایی را نداشته باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله بادمجان ها را داخل قابلمه می گذاریم، سپس فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را شسته و گوجه ها را خلال می کنیم و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم. سپس گوجه ها را روی بادمجان می گذاریم.

مرحله نهم

حالا فلفل دلمه ای را در قابلمه اضافه نمایید و ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید مواد کاملا بپزند و سس غلیظ شود. در آخر بادمجان شکم پر را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

  1. پرنیان

    عجب طرز تهیه خفنی😉

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)