رضیم
شماره دستور پخت: 6039
رضیم
طرز تهیه بایت کدو سبز

موارد لازم + طرز تهیه

لقمه کدو یکی از انواع غذای رژیمی ساده و بین المللی است که ظاهری شبیه به کوکوی کدو سبز دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه کدو حلوایی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم بایت کدو سبز برای ۴ نفر


کدو سبز ۴ عدد
آرد سوخاری ½ پیمانه
پنیر پارمزان ½ پیمانه
پنیر پیتزا (اختیاری) ½ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه بایت کدو سبز


مرحله اول
برای تهیه یک لقمه خوشمزه و ساده ابتدا کدو سبز را می شوییم سپس پوست آن را جدا کرده و با رنده درشت رنده کنید. در مرحله بعد کدو رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود.
مرحله دوم
در این مرحله کدو حلوایی رنده شده را به همراه پنیر پارمزان، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن در ظرف مناسبی می ریزیم، سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت آنها یکدست شود.
مرحله سوم
اگر بخواهیم این غذا را رژیمی درست کنیم، باید پنیر پیتزا را حذف کنیم، اما اگر مشکل کالری بالاتر نداریم، می توانیم پنیر پیتزا را به کاسه اضافه کنیم و با مواد دیگر ترکیب کنیم.
مرحله چهارم

در این مرحله آرد سوخاری را کم کم به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. بعد از یکدست شدن مواد، تابه مناسبی را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با قاشق از مواد برداشته و داخل تابه می ریزیم و سریع با قاشق به آن شکل می دهیم و لبه های آن را جمع می کنیم. بعد صبر می کنیم تا یک طرف بایت سرخ شود و رنگ آن تغییر کند، سپس آن را برمی گردانیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام مواد طعمه را سرخ می کنیم سپس از ماهیتابه خارج می کنیم و روی دستمال حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر لقمه ها را در ظرف مورد نظر می چینم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

 

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بایت کدو سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)