رضیم
شماره دستور پخت: 6054
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

تکین بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم ته چین بادمجان برای ۴ نفر


برنج ۴ پیمانه
زرده تخم مرغ ۳ عدد
بادمجان ۴ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری
ماست ۱ لیوان
سینه مرغ آبپز (اختیاری) ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت ته چین بادمجان


مرحله اول
برای تهیه بادمجان تکین مجلسی ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید سپس حلقه ای برش دهید. سپس مقداری نمک روی بادمجان ها بپاشید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.
مرحله دوم
در صورت استفاده از مرغ، آن را به قطعات کوچک خرد کنید، سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و چند دقیقه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود.
مرحله سوم
در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شود سپس 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مرغ ریش ریش اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا یکدست شوند.
مرحله چهارم
در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم سپس با یک حوله تمیز خشک می کنیم. سپس بادمجان ها را سرخ کرده و کنار بگذارید. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب به جوش بیاید.
مرحله پنجم
بعد از به جوش آمدن آب، برنج خیس شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آب در حال جوش اضافه می کنیم. بعد از 7 تا 10 دقیقه بعد از پخت اولیه برنج، برنج را آبکشی می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله زرده تخم مرغ را با ماست، زعفران دم کرده و 4 قاشق غذاخوری روغن مایع مخلوط می کنیم تا کاملاً یکدست شوند سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.
مرحله هفتم
حالا نیمی از مخلوط برنج را کف قابلمه نچسب بریزید و با پشت قاشق خوب فشرده کنیم سپس مخلوط مرغ و بادمجان را به همراه کمی زرشک روی برنج بریزید. بعد باقی مانده برنج را روی مواد می ریزیم و فشرده می کنیم.
مرحله هشتم
حالا درب قابلمه را گذاشته و با حرارت بسیار ملایم می گذاریم دم بکشد. برای جلوگیری از سوختن ته دیگ باید زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهیم. کشیدن ته چین حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ته چین بادمجان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)