رضیم
شماره دستور پخت: 3726
رضیم
طرز تهیه خورش آلو هویج

موارد لازم + طرز تهیه

در هر نقطه از ایران و در هر منطقه ای غذاهایی مخصوص به آن منطقه تهیه میشود که هر کدام به نوبه خود از طعم خاص و بی نظیری برخوردار هستند. به عنوان مثال در تبریز در آذربایجان شرقی نوعی غذا در مجالس و مهمانیهای رسمی سرو میشود که خورش آلو هویج نام دارد. این خورش که جزئی از غذاهای شیرین و ملس میباشد، بسیار کم آب و در عین حال غلیظ تهیه میشود و همراه برنج زعفرانی سرو میشود. در صورتی که میخواهید طرز تهیه این غذای خوشمزه و را یاد بگیرید، در ادامه در سایت رضیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله مرغ ۸ تکه

آلو خورشی ۸ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

هویج ۴ عدد

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

زعفران به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو هویج

در ابتدا، مانند هر نوع خورش دیگری شما نیاز به پیاز داغ دارید. برای این کار پیاز شسته و خرد شده (به صورت نگینی) را در روغن تا اندازه ای سرخ کنید که به رنگ طلایی در آمده و سبک شود.

در مرحله بعد تکه های خرد شده مرغ یا تکه های قیمه ای گوشت گوسفندی (بیشتر از گوشت برای تهیه این غذای محلی استفاده میشود) به پیاز افزوده و آنها را نیز همراه پیاز تفت دهید. در حین تفت دادن نمک، زردچوبه، فلفل و پودر پاپریکا را نیز اضافه کنیدو هم بزنید.

سپس کمی رب گوجه را در گوشه ای از ظرف حاوی پیاز و گوشت روی شعله گاز بدون اینکه رب به مواد دیگر آغشته شود در روغن تفت داده و بعد از کمی تفت دادن رب ، آن را به بقیه مواد اضافه کنید و بعد از آن آب را نیز به این مواد اضافه کرده و به مدت حدودن چها پنج دقیقه اجازه دهید که گوشت ها به آرامی خته شوند (درب ظرف را بگذارید).

در زمانی که گوشت ها درحال پختن هستند شما به سراغ هویج رفته و آنها را آماده کنید. به این صورت که هویجها را پوست بگیرید و انها را به صورت خلالی یا مستطیلی شکل خرد کنید.

نکته 1: هویجها نباید خیلی نازیک یا خیلی کوچک باشند.

در ظرفی کمی روغن ریخته و بعد از داغ شدن روغن هویجها را در آن تفت دهید. در حین تفت دادن هویجها از زعفران دم کرده و همچنین آبلیمو استفاده کنید. (استفاده از آبلیمو باعث طعم ملس خورش آلو هویج میشود). هویجها را تا زمانی که نرم شوند تفت دهید و سپس زیر آن را خاموش کنید.

آلوهای خورشی را که خوب شسته اید به همراه هویج نرم شده و تفت داده شده در حدود بیست دقیقه مانده تا پایان پخت خورش به آن اضافه کنید.

شعله زیر خورش را کم کنید و اجازه دهید تا حسابی جا بیفتد و بعد از آماده شدن آن را در کنار برنج زعفرانی سرو کنید.

نکته 2: شعله کم زیر خورش باعث بهتر جا افتادن خورش و پس دادن روغن روی آن میشود.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش آلو هویج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی