رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

موارد لازم + طرز تهیه

گاهی پیش میاید که ما فرصت زیادی برای آشپزی نداریم و در عین حال یک غذای خوش طعم مانند خورش قیمه میخواهیم که درست کردن آن زیمان بیشتری میبرد. یکی از غذاهایی که در این مواقع میتوان تهیه کرد همان خورش قیمه اما با گوشت چرخ کرده است که در واقع طعم آن مانند همان خوش قیمه سنتی است اما خب راحتتر و سریعتر از خورش قیمه سنتی تهیه میشود. اگر شما هم میخواهید با طرز تهیه این خورش راحت که همانند خورش گوشت چرخ کرده است، آشنا شوید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

لپه ۱٫۵ پیمانه

پیاز ۲ عدد متوسط

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۲ عدد بزرگ

بادمجان (اختیاری) ۲ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

در مرحله اول از تهیه ی این خورش قیمه خوش طعم با گوشت چرخ کرده ابتدا باید لپه را به مدت چند ساعت خیس کنید و بعد از گذشت این چند ساعت لپه را به همراه مقداری آب جوش (حدود سه لیوان) در ظرفی مناسب ریخته و روی شعله گاز روشن میگذاریم.

در همین زمان که لپه در حال پخته شدن است، پیاز شسته و پوست گرفته را که به صورت نگینی خرد شده است داخل قابلمه ای که میخواهیم در آن خورش را دزست کنیم، بدون روغن روی حرارت تفت میدهیم تا آب پیاز گرفته شود و بعد از اینکه آب آن تمام شد روغن را اضافه کرده و اجازه میدهیم پیاز طلایی و سرخ شود. سپس فلفل و زردچوبه را هم به پیاز اضافه میکنیم و هم میزنیم.

در مرحله بعد نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده میرسد، گوشت را به پیاز اضافه میکنیم و خوب تفت میدهیم تا رنگ آن عوض شده و در واقع سرخ شود.

بعد از آن رب گوجه فرنگی را نیز به این مواد اقزوده و اجازه میدهیم تا با هم سرخ شوند.

نکته 1: برای خوش رنگ تر شدن این خورش میتوانیم در هنگام سرخ شدن رب گوجه فرنگی به آن زعفرانی را که از قبل دم کرده اید اضافه کنید.

در مرحله بعد مقداری آب جوش (دو لیوان) به خورش اضافه کرده و بگذارید تا خورش روی حرارتی متوسط جا بیفتد.

در این زمان لپه را که کاملا پخته است از روی حرارت برمیداریم، آب اضافه آن را دور میریزیم و وقتی آب خورش در حال کم شدن بود و در واقع گوش پخت، لپه را نیز به خورش اضافه میکنیم.

در این مرحله سیب زمینی را که به صورتی مکعبی خرد کرده ایم و همچنین بادمجانی را که به صورت ورقه ای خرد کرده ایم در روغن داغ سرخ میکنیم. میتوانیم برای سرخ کردن آنها از یک ظرف استفاده کنیم و یک طرف ظرف سیب زمینی و در طرف دیگر بادمجانها را سرخ کنیم.

نکته 2: سیب زمینی ها را بعد از خرد کردن و قبل از سرخ کردن خوب بشویید تا نشاسته آن گرفته شود.

وقتی خورش ما جا افتاد، نمک آن را بنا بر ذائقه و به میزان لازم اضافه میکنیم. آن را در ظرف مورد نظر میکشیم و با سیب زمینی و بادمجان سرخ شده تزیین میکنیم و غذای ما آماده سرو است.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

  1. آلب

    ممنونم خیلی رسپی خوبی بود😋😋

  2. لیلیا (خریدار محصول)

    چه ایده خوب و راحتی👏🏻😋

  3. گیلنار

    به به چه خوشمزه بنظر میاد 🙏🏻 🙂 🤩

  4. هوری

    طعمش چطوره ؟????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)