رضیم
شماره دستور پخت: 11385
رضیم
طرز تهیه خورش قیمه آلو

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی، خورش قیمه آلو است که با برای طبخ آن دستورهای متفاوتی وجود دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

لپه ½ پیمانه

گوشت خورشتی ۱۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

آلو خورشتی ۶ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۱ تکه

گوجه فرنگی ۲ عدد

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۱ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش قیمه آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه آلو مجلسی ،ابتدا یکی از پیازها را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب ریخته و تا زمان سبک شدن بافت پیاز آن را تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد، گوشت خورشتی را به قابلمه افزوده و چند دقیقه تا زمان تغییر رنگ گوشت ها آن ها را تفت می دهیم، سپس ۴ پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه می کنیم و شعله گاز را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت با حرارت بسیار ملایم پخته شود.

مرحله سوم

مابقی پیاز را نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه مناسب ریخته و با روغن پیاز را به طور کامل سرخ می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز افزوده و مجدد چند دقیقه خوب تفت می دهیم تا به اصطلاح رنگ رب باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به رب چند عدد چوب دارچین به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مجدد عمل تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم. سپس لپه از قبل خیسانده شده را به تابه اضافه می کنیم و مجدد برای دو دقیقه همه مواد را تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا دو پیمانه آب به تابه افزوده و صبر می کنیم تا لپه بپزد. پس از پخت کامل گوشت، لپه پخته شده را به همراه مقداری زعفران دم کرده و مقدار لازم نمک به گوشت اضافه کرده و می گذاریم تا خورش برای یک ساعت دیگر روی حرارت بماند.

مرحله ششم

پس از سپری شدن این یک ساعت، آلو خورشتی و گوجه فرنگی ها را به قابلمه خورش افزوده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزد تا کاملا جا افتاده و به روغن بیافتد. در این فاصله سیب زمینی خورش را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و برای چند دقیقه داخل آب سرد قرار می گذاریم تا بدین ترتیب نشاسته آن از بین برود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و آن ها را دستمال تمیز خشک می کنیم تا بآماده سرخ کردن شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب حاوی روغن را روی حرارت قرار می دهیم و سپس سیب زمینی ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کامل سرخ و طلایی رنگ شوند. در پایان خورش قیمه آلو جا افتاده را با سیب زمینی های سرخ شده تزیین کرده و با برنج سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش قیمه آلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی