رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

همراه با آمدن فصل پاییز و زمستان فروش کدو حلوایی در بازار آغاز می‌گردد. کدو حلوایی دارای طعم بخصوصی بوده و فواید زیادی دارد. همچنین کدو حلوایی را می‌توان همراه با انواع غذاها، پیش غذا و دسر درست نمود. دلمه کدو حلوایی یا کدو تنبل شکم پر از جمله غذاهای لذیذی است که ماده اصلی آن کدو حلوایی می‌باشد. کدو حلوایی را هم می‌توان در داخل قابلمه و هم به کمک فر درست کرد. علاوه بر این می‌توان دلمه کدو حلوایی را به عنوان شام برای شب یلدا آماده نمود. به منظور فراگیری نحوه درست کردن دلمه کدو حلوایی به صورت گام به گام، با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم دلمه کدو حلوایی

کدوی کوچک ۱ عدد

روغن زیتون به میزان لازم

نمک به میزان لازم

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پاپریکا و فلفل سیاه به میزان لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

نحوه درست کردن دلمه کدو حلوایی

مرحله اول

به منظور درست کردن یک دلمه کدو حلوایی لذیذ ابتدا کدو را به دو قسمت تقسیم کرده و دانه‌های آن را خارج می‌کنیم. پس از آن فرچه آغشته به روغن زیتون و نمک را بر روی کدو می‌مالیم. سپس کدو را به مدت 30 دقیقه در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

پس از آن کدو را از داخل فر بیرون می‌آوریم. اکنون مواد مورد نیاز برای داخل کدو را درست می‌کنیم. برای این منظور یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در داخل ماهیتابه ریخته و آن را بر روی گاز می‌گذاریم تا روغن اندکی داغ گردد. سپس یک عدد پیاز شسته شده را پوست کنده و آن را به شکل نگینی خرد می‌نماییم.

مرحله سوم

پس از آن پیازها را در داخل روغن داغ ریخته و تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای گردد. سپس گوشت چرخ کرده، نمک، پاپریکا و فلفل سیاه را اضافه کرده و آنقدر تفت می‌دهیم تا به طور کامل سرخ شده و رنگ گوشت عوض شود.

مرحله چهارم

پس از آن که مواد درست شد، کدوها را از مواد پر کرده و بر روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم. سپس آنها را در داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد و به مدت 15 تا 20 دقیقه می‌گذاریم تا پنیر پیتزا به طور کامل آب شده و به رنگ طلایی درآید. اکنون دلمه کدو آماده است و می‌توان آن را با ماست و سیر میل نمود.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه دلمه کدو حلوایی

  1. جلگه (خریدار محصول)

    متشکرم😍👍🏻

  2. پاکرخ

    لذت بردم ممنونم👏🏻

  3. همدم (خریدار محصول)

    چقدر خووووووووبه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)