رضیم
رضیم
طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع دلمه های لذیذ و خوشمزه ایرانی، دلمه فلفل دلمه ای می باشد که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده کل آموزش آشپزی و تمام مراحل تهیه دلمه فلفل دلمه ای سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فلفل دلمه ای ۸ عدد

برنج ۱٫۵ پیمانه

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

لپه نصف پیمانه

سبزی دلمه ۳۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

  1. برای تهیه این غذای خوشمزه اول باید لپه را از شب قبل در یک کاسه آب قرار بگذاریم تا خوب خیس بخورد و نفخش از بین برود. بعد لپه خیسانده شده را آبکش می نماییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.
  2. سپس دو لیوان آب و مقدار کمی نمک به مواد اضافه می نماییم، بعد قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار می گذاریم تا لپه به مدت سی تا چهل دقیقه بپزد. سپس سبزی دلمه را به صورت ریز خرد می نماییم.
  3. در این مرحله یک ماهی تابه مناسب بر روی حرارت می گذاریم و سپس مقداری روغن می ریزیم، بعد سبزی را به ماهی تابه اضافه نموده و به کاملا تفت می دهیم تا سرخ گردد. در نظر داشته باشید که نیاز نیست سبزی دلمه را زیاد تفت بدهیم که رنگش تیره گردد.
  4. بعد سبزی دلمه را پس از تفت دادن از ظرف خارج کرده و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در همان ماهی تابه تفت می دهیم تا پیاز به اصطلاح سبک و شیشه ای گردد.
  5. وقتی پیاز کمی تغییر رنگ پیدا کرد، گوشت چرخ کرده را با مقداری زردچوبه اضافه و خوب سرخ می کنیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر نماید بعد آن را نیز از ماهی تابه خارج و کنار می گذاریم.
  6. سپس یک قابلمه آب جوش روی حرارت می گذاریم و برنج را اضافه می نماییم. بعد حدود هشت دقیقه صبر می نماییم تا برنج نرم گردد. وقتی که برنج را زیر دندان امتحان کنیم، اگر اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن سفت شود، باید برنج را آبکشی نماییم.
  7. وقتی لپه پخت، یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت می گذاریم و کره اضافه می نماییم، بعد دو قاشق غذاخوری از رب گوجه فرنگی را در کره سرخ می کنیم تا طعم خامی آن از بین برود.
  8. در این مرحله برنج را با لپه پخته شده، سبزی سرخ شده، گوشت چرخ کرده و کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به ماهی تابه اضافه می نماییم و مواد را چند دقیقه سرخ می نماییم تا با هم مخلوط گردند، سپس ماهی تابه را کنار می گذاریم.
  9. بعد سر فلفل دلمه ای ها را با یک کارد تیز جدا می کنیم و بعد داخلشان را خارج کرده بعد داخل فلفل دلمه ای ها را با مواد گوشت و برنج پر می نماییم و به ترتیب در کنار هم داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.
  10. در آخر کلاهک های فلفل دلمه ای ها را رویشان می گذاریم. بعد باقیمانده رب گوجه فرنگی را با کمی روغن سرخ می کنیم تا طعم خامی اش از بین برود، بعد با یک لیوان آب جوش مخلوط می نماییم و روی فلفل دلمه ای ها می ریزیم.
  11. یک لیوان دیگر آب جوش اضافه می نماییم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم. برای پخت دلمه ها حدودا یک ساعت تا یک ساعت و سی دقیقه زمان لازم دارد. بعد از اینکه دلمه ها آماده گشتند، آن ها را در ظرف مورد نظرمان می گذاریم و باقیمانده سس را روی آنها می ریزیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی