رضیم
شماره دستور پخت: 11568
رضیم
طرز تهیه کوفته سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

اگر بخواهیم ایران را به کسی بشناسانیم باید به سراغ غذاهای محلی و اصیل آن برویم و آن ها را به دیگران بشناسانیم و از جمله غذاهای بسیار معروف “کوفته “است که در اقلیم ترک بیشترین استفاده را دارد. کوفته با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. اما آن چه جالب است آن است که می توان با استفاده از سبزیجات، کوفته مشابه تهیه کرد. و از جمله این کوفته های سبزیجات ،کوفته سیب زمینی پنیری است. که در این دستور، سیب زمینی همراه با پنیر موزارلا، کوفته کرده و از مواد گوشتی روی آن می ریزیم و با کمی پنیر موزارلا درون فر قرار می دهیم تا پخته شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

جعفری تازه خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سر خالی

مواد کوفته سیب زمینی

سیب زمینی ۸ عدد متوسط

پنیر پیتزا نصف لیوان

جعفری تازه خرد شده سه چهارم قاشق غذا خوری

نمک و پودر سیر و‌پودر فلفل سیاه به مقدار دلخواه

شیر ۵ قاشق غذا خوری

دستور پخت کوفته سیب زمینی

مرحله اول

در ابتدای کار، مرغ باید با مفداری ادویه به مقدار دلخواه در آب پخته شود و پس از پخته شدن باید خرد شوند. سپس مقداری پیاز برداشته و پس از شستشو و پوست کندن باید کاملا خرد شوند و در تابه ای با روغن سرخ شوند .

مرحله دوم

آنقدر باید سرخ شدن ادامه داشته باشد که کاملا طلایی گردد و سپس فلفل دلمه ای ها را که ریز نموده اید را باید به پیازها بیافزایید. و مجدد مرغ ها به همراه جعفری های خر شده اضافه می کنیم و بعد کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

سپس در این مرحله نوبت به افزودن ادویه ها و فلفل و نمک و رب گوجه فرنگی است که باید به مواد در حال تفت افزوده شوند تا رنگ باز شود . در ادامه باید سیب زمینی ها را خوب شست و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. و پس از آبکشی می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

پس از آماده شدن سیب زمینی ها باید پوست آن ها را کند و در ظرفی ریخت و با گوشکوب دستی له نمود. سپس در همین هنگام باید پنیر پیتزا و جعفری خرد شده و شیر و ادویه ها را افزود و با دست ورز می دهیم . و از مواد به اندازه نارنگی باید برداشته و گرد نمود.

مرحله پنجم

سپس باید کف ظرفی را با کره چرب نمود و کوفته را در داخل آن گذاشت و آن ها را با انتهای یک لیوان مقداری گود نمود و مواد گوشتی را باید داخل آن بریزیم و سپس یک کاسه باید برداشت و آن را برای آماده کردن سس به همراه رب گوجه و پودر سیر و آویشن و کمی آب ولرم مخلوط نمود.

مرحله ششم

سپس سس را به صورت پخش روی مواد گوشتی می ریزیم. و پنیر موزارلا روی کوفته ها ریخته و در فر در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و پس از 30 دقیقه کوفته ها آماده هستند.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوفته سیب زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی