رضیم
رضیم
طرز تهیه رولت فطایر سمولینا

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که فطایر سمولینا یک گونه پیراشکی به شمار می رود که در داخل آن پنیر کیبی به کار برده می شود. شما می توانید برای درست کردن فطایر از هر نوع ماده دیگری به سلیقه خود استفاده نمایید. همچنین در فطایر سمولینا با توجه به اسم آن، آرد سمولینا در کنار آرد معمولی به کار برده می شود. جهت مزه دار کردن فطایر می توانید از شهدبار استفاده نمایید که مزه شیرینی به این غذا می دهد. به علاوه فطایر ها را می توانید به عنوان میان وعده یا وعده صبحانه یا عصرانه درست کرده و میل نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی فطایر سمولینا را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد ۱ پیمانه

آرد سمولینا ۱ پیمانه

خمیر مایه ۱ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

روغن یک چهارم پیمانه

آب نصف پیمانه

پنیر کیبی به مقدار لازم

شربت بار به مقدار لازم

پسته به مقدار لازم جهت تزیین

نحوه و دستور درست کردن رولت فطایر سمولینا

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن رولت فطایر لذیذ با آرد سمولینا می بایست در یک کاسه آرد معمولی و آرد سمولینا و بکینگ پودر را با یکدیگر ترکیب نمایید. بعد از آن آب ولرم و خمیر مایه و روغن را نیز افزوده و ترکیب کنید و به خوبی ورز دهید.

گام دوم

اکنون یک کاسه را روغن مالی کرده و خمیر را داخل آن بگذارید و به کمک یک درپوش پوشانده و سپس در جای گرم به اندازه یک و نیم ساعت قرار دهید. وقتی خمیر پف کرد با ورز دادن پف آن را بگیرید. سپس روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به کمک وردنه روی سطح کار پهن نمایید.

گام سوم

در این مرحله به کمک کاتر دایره ای برش دهید. در وسط خمیر پنیر کیبی قرار دهید و همچون پیراشکی خمیر را کاملا ببندید. در این زمان یک تابه دارای عمق را انتخاب و روی شعله با حرارت زیاد بگذارید. درون تابه روغن بریزیو و بگذارید تا داغ شود. پس از آن پیراشکی ها را داخل روغن سرخ نمایید.

گام چهارم

در پایان و پس از سرخ شدن پیراشکی ها، آن ها را روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافه آن جذب حوله شود. بعد از آن روی پیراشکی ها را شربت بار بریزید تا مزه دار شود و به کمک پودر پسته آن ها را تزیین نمایید.خوب است بدانید شربت بار همان شربت بار هایی می باشدکه برای بامیه مورد استفاده قرار میگیرد. اکنون فطایر شما حاضر است و می توانید آن را میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه رولت فطایر سمولینا

  1. آباقا

    به به چه شود این رسپی🙏🏻🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی