رضیم
شماره دستور پخت: 13372
رضیم
طرز تهیه پیراشکی قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای لذیذ جهانی که می شود از آن به عنوان پیش غذا نیز استفاده کرد، پیراشکی قارچ می باشد. برای مشاهده کل آموزش کامل و تمام مراحل تهیه پیراشکی قارچ سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد ۵۰۰ گرم

ماست ۲۰۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

روغن مایع ۱۰۰ میلی لیتر (کمتر از ۱ پیمانه)

مایه خمیر فوری ۱ قاشق سوپخوری

شکر ۱ قاشق سوپخوری

نمک ۱ قاشق سوپخوری

مواد میانی پیراشکی

قارچ ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه ای ½ فلفل

جعفری ۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

تخم مرغ برای رومال ۱عدد

طرز تهیه پیراشکی قارچ

  1. در مرحله اول، برای تهیه این غذا خمیر را آماده می کنیم، بر این اساس باید ماست را به همراه مایه خمیر، تخم مرغ، روغن، شکر و نمک داخل یک کاسه بزرگ بریزیم، بعد به خوبی با هم ترکیب نماییم تا مواد یکدست گردند.
  2. در مرحله بعد، باید آرد را بر روی مواد الک و به طور همزمان مواد را مخلوط می نماییم تا خمیری لطیف به دست آید که این خمیر نباید به دست بچسبد. اضافه کردن آرد را وقتی متوقف می نماییم که خمیر دیگر به دست نجسبد، سپس روی کاسه خمیر را سلفون می کشیم .
  3. بعد مواد تهیه شده را در آشپزخانه به مدت تقریبا یک ساعت کنار می گذاریم تا اینکه حجمش دو برابر گردد. در همین موقع به دنبال تهیه نمودن مواد میانی پیراشکی می رویم. ابتدا، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می نماییم، بعد یک ماهی تابه با اندازه مناسب بر روی حرارت می گذاریم.
  4. سپس پیاز را با کره به ماهی تابه اضافه نموده و کاملا تفت می دهیم تا اینکه پیاز کاراملی گردد، آن گاه قارچ و فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خرد و به ماهی تابه اضافه می نماییم، سپس حرارت زیر ماهی تابه را زیاد می نماییم.
  5. در این مرحله باید قارچ و فلفل دلمه ای را با حرارت بالا تفت بدهیم تا آب نیندازند. بعد از اینکه آب داخل ماهی تابه کاملا کشیده شد و مواد به روغن افتادند، کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و بعد از مخلوط نمودن مواد، ماهی تابه را از روی حرارت برمی داریم.
  6. بعد جعفری را به شکل ساطوری ریز خرد نموده و به مواد داخل ماهی تابه اضافه می نماییم، در ادامه مقداری مواد را هم می زنیم تا با هم یکدست گردند. زمانی که خمیر آماده گشت، فر را با دمای صد و هشتاد درجه سانتیگراد روشن می نماییم تا کاملا گرم گردد.
  7. در این بخش، داخل کاغذ روغنی را داخل سینی فر می گذاریم. بعد خمیر را مقداری ورز می دهیم تا این که هوای اضافی آن از بین برود، بعد آن را به قطر نیم سانتی متر با استفاده از وردنه باز می نماییم. سپس با کاتر گرد خمیر را قالب می زنیم.
  8. اندازه پیراشکی ها سلیقه ای می باشد اما معمولا باید کاتر با قطر هشت تا ده سانتی متر بکار ببریم. بعد باید کمی از مخلوط قارچ را در وسط خمیرهایی که از قبل قالب زده شده است بگذاریم و لبه های خمیر را بر روی هم فشار بدهیم تا به هم بچسبند.
  9. برای جذاب تر شدن پیراشکی می شود لبه هایشان را به سمت داخل بکشیم. بعد پیراشکی ها را داخل سینی فر می گذاریم و تخم مرغ را به خوبی هم مخلوط و پیراشکی ها را با آن رومال می نماییم.
  10. حالا سینی فر را داخل فر می گذاریم و صبر می کنیم تا پیراشکی ها به مدت بیست دقیقه طلایی گردند. در مرحله آخر، پیراشکی ها را داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، بعد آن را با سس دلخواه سرو می نماییم. اگر فر نداشتیم می توانیم پیراشکی ها را داخل روغن سرخ نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیراشکی قارچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی