رضیم
رضیم
طرز تهیه فینگر فود کباب

موارد لازم + طرز تهیه

فینگرفود یک اصطلاح در غذاهای فرنگی است و کباب یک غذای اصیل ایرانی. امروز با آموزش فینگرفود کباب یک غذای جدید که میتواند بین المللی باشد را خواهید آموخت. ترکیبات این غذا میتواند مطابق سلیقه ی شما تغییر کند به همین دلیل دست شما در خلق مزه های جدید کاملا باز است.

مواد لازم فینگر فود کباب برای ۴ نفر

بادمجان ۲ عدد

سیب زمینی ۴ عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

گندم یا بلغور سه چهارم فنجان

آب ۲ قاشق غذا خوری

سس کباب

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

آب گرم یک و نیم لیوان

طرز تهیه فینگر فود کباب

مرحله اول

برای شروع از بادمجان ها آغاز میکنیم. بادمجان را پس از شستن و پوست گرفتن برش بدهید. برش ها باید ورقه و نازک باشند. سپس بادمجانهای برش خورده را در ظرفی از آّ و نمک میگذاریم تا رگه ی تلخی از آن گرفته شود. حداقل 20 تا 25 دقیقه باید در آب نمک بمانند.

مرحله دوم

برای تهیه مواد گوشتی گوشت چرخ کرده گوساله را به همراه بلغور و سیر و پیاز رنده شده در ظرفی میریزیم و ورز میدهیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند. بهتر است بلغور را از قبل کمی خیس کرده باشید. در این مرحله ادویه های دلخواه مانند نمک و فلفل ار هم به مواد گوشتی اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم

مواد گوشتی را به مدت 15 دقیقه در یخچال استراحت بدهید تا طعم همه ی مواد به خورد یکدیگر برود. اگر بلغور را از قبل خیس نکرده باشید در زمان استراحت مواد گوشتی در یخچال حجم مواد افزایش پیدا میکند.

مرحله چهارم

در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای یا ورقه ای برش میدهیم و در تابه ای که روغن داغ در آن هست تفت میدهیم. پس از اینکه دو طرف سیب زمینی ها تفت داده شد آن ها را از تابه خارج کنید.

مرحله پنجم

بادمجانها را از آب نمک خارج کرده و خشک میکنیم و آنها مثل سیب زمینی در تابه سرخ میکنیم و برای ادامه کار آماده میکنیم.

در ادامه گوشت را از یخچال خارج میکنیم و به اندازه یک برش بادمجان یا سیب زمینی از مایع گوشتی جدا میکنیم. همه ی مایع گوشتی را به همین ترتیب تقسیم کرده و با دست شکل میدهیم تا شبیه برش های بادمجان و سیب زمینی شود و آنها را نیز داخل تابه تفت میدهیم.

مرحله ششم

اکنون نوبت آن است که گوجه فرنگی و فلفل را نیز برش حلقه ای بدهیم. اکنون زمان کنار هم چیدن برش های بادمجان و سیب زمینی و گوجه و فلفل به همراه لقمه های گوشت در ظرف فر است.

مرحله هفتم

یک عدد از هرکدام از مواد آماده و تفت داده شده را در کنار هم میچینیم و با خلال دندان به هم متصل میکنیم و در نهایت همه ی آنها در ظرف فر در کنار هم میچینیم تا ظرف پر شود. سپس دو قاشق رب گوجه فرنگی را با آب گرم رقیق کرده رو ی مواد چیده شده در ظرف میریزیم.

اکنون ظرف را داخل فر میگذاریم تا به مدت 30 دقیقه پخت نهایی خود را در دمای 180 پشت سربگذارند و سس رب گوجه کاملا به خورد مواد برود. اکنون فینگرفود کباب حاضر است. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه فینگر فود کباب

  1. لاون (خریدار محصول)

    چه خوووووووب شده ها????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)