رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

لازانیای اسفناج یکی از غذاهای لذیذ و محبوب است که با مواد مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت لازانیای اسفناج تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۱ عدد

سیر ۳ حبه

قارچ ۳ پیمانه

اسفناج ۵ پیمانه

عدس‌ ½ پیمانه

لازانیا ۱۲ ورق

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

ادویه‌ لازانیا ۱ بسته

پنیر پیتزا به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی

مواد لازم برای سس بشامل

کره ۲ قاشق غذاخوری

آرد ۲ قاشق غذاخوری

شیر ۱ پیمانه

پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری

فلفل‌ سیاه و جوز هندی از هر کدام ½ قاشق چایخوری

نمک‌ به مقدار کافی

طرز تهیه لازانیای اسفناج

مرحله اول

برای تهیه یک لازانیای اسفناج لذیذ نخست عدس ها را شسته و با آب در قابلمه بریزید، سپس قابلمه را روی شعله بگذارید و در آب جوش نگه دارید تا عدس ها خوب پخته و نرم شوند.

مرحله دوم

وقتی عدس پخت، قابلمه را از روی شعله بردارید و عدس را در آبکش بریزید. سپس پیاز را به صورت خلال‌های نازک برش داده و در قابلمه مناسبی را روی شعله ملایم قرار دهید، در ادامه روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله سوم

اکنون پیاز را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس سیر را کاملاً ریز رنده کنید و به همراه ادویه لازانیا و نمک به تابه اضافه نمایید و تفت دهید تا عطر و طعم سیر و ادویه پخش شود، سپس اسفناج ها را بشویید.

مرحله چهارم

در این مرحله اسفناج و قارچ ها را درشت خرد کنید، سپس قارچ ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها سرخ شده و طلایی رنگ شوند. اکنون اسفناج ها را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ اسفناج ها تغییر کند.

مرحله پنجم

سپس عدس پخته شده را به تابه اضافه کنید و پس از ترکیب کردن تابه را از روی شعله بردارید. اکنون ورقه های لازانیا را در آب جوش بگذارید تا کاملا نرم شوند، سپس درون آبکش قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله فر را در دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا گرم شود. اکنون سس بشامل را درست کنید، برای این کار کره را همراه با آرد در قابلمه کوچکی ریخته و تفت دهید.

مرحله هفتم

وقتی بوی خامی آرد از بین رفت، شیر را به آرامی به کاسه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شوند. حالا به هم زدن ادامه دهید تا سس بشامل غلیظ شود، سپس پودر پیاز را اضافه نمایید.

مرحله هشتم

اکنون جوز هندی، فلفل سیاه و نمک را در قابلمه بریزید و مخلوط کنید؛ و سپس قابلمه را از روی شعله بردارید. پس از آن ورقه های نرم شده را روی سطح کار گذاشته و مقداری از مواد میانی روی آن‌ها بریزید.

مرحله نهم

حالا ورقه های لازانیا را گرد کرده و در ظرفی چرب و ضد حرارت قرار دهید. سپس سس بشامل را روی رول ها بمالید و روی آن ها را کاملا با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله دهم

در این مرحله به عنوان تزیین روی پنیر پیتزا کمی جعفری بپاشید، سپس بشقاب را در طبقه میانی فر گذاشته و لازانیا را به مدت 20 دقیقه در فر نگه دارید تا کاملا بپزد و پنیر پیتزا آب شود.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت گریل را روشن کنید و بگذارید لازانیا به مدت 3 دقیقه بپزد تا پنیر پیتزا کاملا طلایی و خوش رنگ گردد. در آخر لازانیای اسفناج را با سس مورد علاقه‌تان میل نمایید. نوش جان‌تان!

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه لازانیا اسفناج

  1. فرنی (خریدار محصول)

    ای جونم😋

  2. تَرنّم

    عالی و درجه یککککککک😊

  3. سودابه

    بیشتر بنویسین لطفا ???? ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی