رضیم
شماره دستور پخت: 13362
رضیم
طرز تهیه بولانی  افغان

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع نان های مسطح، بولانی نام دارد که داخلش با سبزیجاتی مثل عدس یا کدو حلوایی سیب ‌زمینی، تره‌ فرنگی،تره پر گشته و به صورت پخته یا سرخ‌ شده میل می گردد. بولانی غذایی با پخت راحت و ارزان قیمت می باشد که در افغانستان دارای محبوبیت بسیاری می باشد. افغان ها از تنور برای پخت بولانی استفاده می کنند و معمولا آن را با ترشی های مختلف در هنگام افطار سرو می کنند. مواد اولیه بولانی در همه جا یافت می گردد و خواهان بسیاری دارد و دسترسی به آن در شهرهای مختلف افغانستان خیلی راحت است. برای مشاهده کل آموزش و تمام مراحل پخت طرز تهیه بولانی سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم بولانی

آرد ۳ پیمانه

نمک ۲ قاشق چای خوری

آب ۱ پیمانه

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری

زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری

سیر ۲ حبه

فلفل قرمز تند ۱ عدد

روغن ۴ قاشق غذا خوری

پیازچه ۱۰۰ گرم

اسفناج ۱۰۰ گرم

گشنیز ۱۰۰ گرم

تره ۱۰۰ گرم

طرز تهیه بولانی

  1. در مرحله اول، باید آرد را با نمک و آب درون یک کاسه مناسب بریزیم، بعد مواد را با هم ترکیب نماییم و خوب ورز دهیم تا خمیری یکدست و منسجم تهیه گردد.
  2. بعد خمیر آماده شده را بعد از ورز دادن بیست دقیقه استراحت می ‌دهیم. سبزی‌ها را می شوییم و ساطوری می‌ نماییم و سیر و فلفل قرمز خرد شده را با بقیه ادویه ها و روغن به سبزی ها اضافه می ‌نماییم و مواد را هم می‌ زنیم.
  3. حالا خمیر را روی مکان تمیزی به صورت کاملا یکدست با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می‌ نماییم و گلوله های کوچکی را از داخلش برمی ‌داریم و پهن می ‌نماییم. سپس مقداری از ترکیبات سبزی را به صورت دایره ای روی خمیر قرار می دهیم.
  4. بعد لبه خمیر را تا می کنیم. داخل ماهی تابه کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و بعد از این که داغ شد نان ها را درونش سرخ می ‌نماییم. وقتی سرخ شدند آن ها را از ماهی تابه خارج می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم و سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بولانی افغان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی