رضیم
رضیم
طرز تهیه جوجه کباب با استخوان

موارد لازم + طرز تهیه

بی‌شک می‌توان جوجه‌کباب را یکی از غذاهای ثابت در سفره‌های ایرانیان از دیرباز تاکنون به شمار آورد که به سبب پخت نسبتأ آسان، علاوه بر حضور همیشگی در منوی رستوران‌ها، گزینه‌ی مناسبی برای سرو در مهمانی‌ها، مسافرت‌ها و حتی مجالس مختلف است. یکی از اقسام این غذای سنتی جوجه کباب با استخوان است و چنانچه از نامش مشخص است از قسمت‌های مختلفی از بدن مرغ نظیر ران و کتف و بال در طبخ آن استفاده می‌گردد. برخلاف سرو برنج در کنار جوجه کباب بدون استخوان، سرو برنج برای این قسم از جوجه کباب توصیه نشده و چندان پرطرفدار نیست. بنابراین سرو به تنهایی یا با نان تازه با آن پیشنهاد می‌گردد. برای آموزش این غذای پرطرفدار و خوشمزه‌ی ایرانی لطفأ با ما همراه باشید.

مواد لازم جوجه کباب با استخوان برای 4 نفر

گوشت مرغ 1 کیلوگرم
پیاز 1 عدد درشت
فلفل دلمه ای 1 عدد
زعفران دم کرده ½ فنجان
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
نمک دریا 1 قاشق چایخوری
پاپریکا 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
آب لیمو ترش 4 قاشق غذاخوری
سس مایونز یا ماست 2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز پخت جوجه‌کباب با استخوان

1- برای طبخ این نوع جوجه کباب، لازم است از قسمت‌های با استخوان بدن مرغ همچون سینه و کتف و بال استفاده نمایید. برای مغزپخت شدن کتف و بال نیز لازم است شیارهایی بر روی آن انداخته و قسمت داخلی آن در معرض کامل حرارت آنش قرار گیرد.
2- حال زمان مزه‌دار نمودن تکه‌های مرغ است. بنابراین کاسه‌ی بزرگی را انتخاب نموده و تکه‌های مرغ را به همراه زعفران دم‌کرده در آن بریزید و به خوبی هم بزنید تا تمام قسمتهای مرغ آغشته به زعفران گردد.
3- در این مرحله، نوبت اضافه‌سازی روغن زیتون است. دقت داشته باشید که پیش از افزودن آب لیموترش و نمک به گوشت و یا مرغ، لازم است از روغن برای آغشته نمودن گوشت‌ها استفاده کنید تا مانع از سفت شدن آن به وسیله‌ی نمک یا آب لیموترش گردد.
4- حال از نمک دریا و ادویه‌جاتی نظیر فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، نخم گشنیز پودر شده برای مزه‌دار نمودن تکه‌های مرغ استفاده نمایید. پس از آن سرکه‌ی سفید را در کاسه‌ی محتوی مواد ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط سازید.
5- ماست و آب لیموترش را در ادامه به مواد داخل کاسه افزوده و سپس به خوبی با یک قاشق کل مواد را هم بزنید تا مخلوط گردند.
6- پس از درشت خرد کردن پیاز و فلفل دلمه‌ای، آن‌را در کاسه ریخته و هم بزنید. با یک سلفون دهانه‌ی کاسه را پوشانده و آن را به مدت حدأقل دو ساعت در یخچال قرار دهید.
7- در صورتی که طعم جوجه کباب‌های رستورانی آبدار و پفکی را می‌پسندید، حتمأ مواد را از شب قبل در یخچال قرار دهید.
8- پس از استراحت مواد، زمان به سیخ گرفتن آن‌هاست. می‌توانید برای ثابت ماندن تکه‌های مرغ بر سیخ در زمان چرخاندن روی آتش، از دو سیخ برای این تکه‌های بزرگ استفاده نمایید.
9- زغال‌های سرخ شده را به طور یکنواخت در همه جای منقل پخش نموده و سیخ‌ها را بر روی منقل بچینید. پس از چسبیدن تکه‌های مرغ به سیخ، زمان چرخاندن آن‌ها به آرامی فرا رسیده است.
10- لازم است هر چند لحظه یکبار سیخ‌ها را چرخانده تا همه‌ جای گوشت‌ها به طور یکنواخت کباب گردند. می‌توانید در این حین، با یک فرچه‌ی مخصوص، کره‌ی آب‌کرده را بر سطح گوشت‌ها کشیده تا طعم و عطری بینظیر بگیرند. دوغ، ماست و موسیر، سبزی خوردن ، پیاز و گوجه‌ی کبابی شده، گزینه‌های مناسبی برای قرارگیری در لیست مخلفات همراه با سرو این غذا هستند.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه جوجه کباب با استخوان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی