رضیم
رضیم
طرز تهیه جوجه کباب هاوایی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی جوجه کباب هاوایی است که در طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۸۰۰ گرم

کدو سبز ۲ عدد

آناناس ۱ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد بزرگ

پیاز ۱ عدد بزرگ

سس کچاپ یک سوم فنجان

شکر قهوه ای یک سوم فنجان

سس سویا یک سوم فنجان

آب آناناس ¼ فنجان

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۴ حبه

زنجبیل تازه ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن زیتون و سیخ چوبی به مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب هاوایی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب هاوایی ، ابتدا باید مواد سس مانند آن را تهیه کرد. برای این کار باید سس کچاپ را به همراه شکر قهوه ای، روغن زیتون، سویا سس، سرکه سیب، آب آناناس و مقدار مورد نیاز نمک و فلفل سیاه داخل یک ظرف بزرگ ریخته و مخلوط کنید. در ادامه باید سیر و زنجبیل را رنده کرده و به مخلوط قبل اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله مواد داخل کاسه را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. حالا باید گوشت مرغ را به شکل مکعبی که برای تهیه جوجه کباب نیز به کار می رود، برش بزنیم و به کاسه مواد میکس طعم دهنده اضافه کنیم، باید گوشت مرغ را به خوبی با ادویه ها مخلوط کنیم.

مرحله سوم

سپس باید درب کاسه را گذاشته یا روی آن را با سلفون بپوشانیم و برای ۲ تا چند ساعت در یخچال قرار دهیم تا گوشت مرغ فرصت طعم دار شدن داشته باشد. در این فاصله آناناس را به صورت مکعب های کوچک تا متوسط برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

فلفل دلمه ای و پیاز را هم به شکل مکعب های درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. کدو سبز را هم به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کنار سایر مواد می گذاریم. پس از گدشت زمان و طعم دار شدن گوشت مرغ آنرا از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به ترتیب یک تکه کدو سبز، فلفل دلمه ای و پیاز و سپس یک تکه گوشت مرغ را به سیخ های چوبی می کشیم. به همین ترتیب تمام سبزیجات و گوشت مرغ را پشت سر هم به سیخ ها می کشیم.

مرحله ششم

حالا باید منقل زغال را آماده کنیم و سیخ ها را کنار هم روی منقل می چینیم. چنانچه برای کباب کردن از سیخ چوبی استفاده می کنید حتما قبل از به سیخ کشیدن مواد، سیخ ها را در آب سرد بخیسانید تا سریع نسوزند. توجه کنید که سیخ ها را به صورت مداوم بچرخانید تا کباب یکسان پخته شود.

مرحله هفتم

برای پخت بهتر کباب ها، حین کباب کردن جوجه ها، مقدار کمی روغن زیتون را داخل یک ظرف کوپک میریزیم و با برس روی جوجه ها می مالیم. پس از اینکه کباب ها کاملا پختند، می توانیم آن ها را در ظرف مورد نظر ریخته و بر طبق ذائقه خودمان به همراه برنج یا نان سرو کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه جوجه کباب هاوایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی