رضیم
شماره دستور پخت: 11383
رضیم
طرز تهیه خورش اناربیج

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از خورش های خوشمزه ایرانی، خورش اناربیج است که اصالتا متعلق به استان گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

مغز گردو ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد بزرگ

سبزی معطر ۳۰۰ گرم

رب انار ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت اناربیج

مرحله اول

برای تهیه خورشت اناربیج گیلانی ابتدا باید سبزیجات معطر شامل خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع را به صورت ریز خرد و مخلوط کرد، سپس یک تابه مناسب انتخاب کرده و به همراه مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط سبزی را به تابه اضافه می کنیم و تا زمان سرخ شدن خوب تفت می دهیم، هرچه بیشتر سبزی را تفت دهیم رنگ خورش تیره تر می شود. پس از اینکه سبزی به خوبی سرخ شد آن را از تابه خارج می کنیم و برای مصرف بعدی کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و پیاز را به همراه مقداری روغن داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را تا زمان سبک شدن و شیشه ای شدن ظاهر پیاز تفت می دهیم. در ادامه گردو از قبل آسیاب شده را به قابلمه اضافه می کنیم و برای مدت یک دقیقه گردوها را تفت می دهیم.

مرحله چهارم

قدم بعدی افزودن رب انار به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه و تفت دادن ان ها است، بعد تفت دادن ادویه حدود ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گردوها با حرارت ملایم بپزند و روغن بیندازند.

مرحله پنجم

بعد از گذشت یک ساعت از پخت گردوها، سبزیجات از قبل سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و به خورش فرصت می دهیم تا کامل جا بیفتد. در این فاصله مابقی پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آن را می گیریم و بعد داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد گوشتی را با با دست ورز می دهیم تا بافتی کاملا چسبناک پیدا کند. سپس روی کاسه مواد گوشتی را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا قوام بگیرد.

مرحله هفتم

پس از ۳۰ دقیقه تالییک ساعت مواد گوشتی را از یخچال خارج می کنیم، در این مرحله به یک تابه مناسب مقداری روغن افزوده و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس از مخلوط گوشتی به اندازه یگ گردو بر می داریم و مانند کوفته آن را قلقلی می کنیم.

مرحله هشتم

سپس کوفته ها را داخل داخل روغن سرخ می کنیم. پس از سرخ کردن تمام کوفته های قلقلی، انها را درون خورش می اندازیم و صبر می کنیم تا خورش کامل جا بیفتد و روغن بیاندازد. این خورش را می توانید با برنج یا کته سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش اناربیج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی