رضیم
شماره دستور پخت: 11921
رضیم
طرز تهیه قابلی پلو

موارد لازم + طرز تهیه

برنج یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی طبخ کرده و همراه با خورش یا مخلوط با انواع حبوبات، سبزیجات، گوشت یا مرغ سرو کرد. قابلی پلوی افغان نوعی‌ای پلوی مخلوط است که در آن برنج لایه‌ای و مخلوط با تکه‌های مرغ، هویج و کشمش پخته می‌شود. در هنگام دم گذاشتن این برنج آب مرغ روی برنج ریخته می‌شود که هم طعم خوبی به برنج می‌دهد و هم غذا را مقوی می‌کند. در ادامه با سایت رضیم همراه باشید و با استفاده از این دستور تهیه قابلی پلو غذای خوش طعمی را آماده کنید.

مواد لازم برای ۳ نفر

مرغ ۳ تکه

برنج ۳ پیمانه

پیاز ۲ عدد

زردچوبه و فلفل سیاه و زنجبیل به مقدار لازم

گل سرخ و پودر هل و فلفل قرمز به مقدار لازم

دارچین و نمک به مقدار لازم

هویج ۲ عدد

کشمش پلویی ۳ قاشق غذا خوری

کره و روغن کرمانشاهی به مقدار لازم

زعفران دم کرده به مقدار لازم

سیب زمینی برای ته دیگ به مقدار لازم

طرز تهیه قابلی پلو

گام اول

برای تهیه کردن این پلوی خوشمزه و خاص افغانی قابلمه‌ی مناسبی را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا داغ شود. مقدار مناسبی روغن درون قابلمه بریزید و مرغ‌ها را درون قابلمه بچینید تا سرخ شده و تغییر رنگ بدهند.

گام دوم

اکنون کمی از زغفرانی که قبلاً دم کرده‌اید روی مرغ‌ها بریزید و آن ها را همراه با زعفران تفت دهید. پیاز را پوست بکنید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را به مرغ‌ها اضافه کرده و همراه با آن تفت دهید. سپس ادویه‌ها را به محتویات قابلمه اضافه کنید.

گام سوم

مرغ و ادویه‌ها را تفت دهید تا بوی آنها آزاد شود. اکنون سه لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ‌ها با حرارت ملایم بپزند. در آخر پخت کمی نمک به آنها اضافه کنید. در ماهیتابه‌ی مناسبی کمی کره و روغن کرمانشاهی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

گام چهارم

هویج‌ها را خلالی خرد کنید و درون ماهیتابه بریزید. کشمش‌های شسته شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

گام پنجم

برنجی را که از قبل شسته و با کمی آب و نمک از یک ساعت قبل خیس کرده‌اید درون قابلمه‌ی در خال جوش بریزید و اجازه بدهید با کمی نمک بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، آن را آب‌کش کنید. کف قابلمه را کمی روغن کرمانشاهی بریزید.

گام ششم

سیب زمینی شسته و پوست کنده را ورقه‌ای خرد کرده و ته قابلمه بچینید. سپس یک لایه برنج آب‌کش شده روی آن بریزید. و روی آن یک لایه مخلوط هویج و کشمش و یک لایه مرغ بریزید. کمی آب مرغ اضافه کنید و لایه‌ی بعدی برنج را اضافه کنید. این کار را تا زمان اتمام مواد ادامه دهید.

گام هفتم

در آخر زعفران دم کرده را به برنج اضافه کنید و اجازه بدهید برنج مخلوط‌تان با حرارت ملایم دم بکشد. سپس برنج را در دیس مد نظرتان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه قابلی پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی