رضیم
رضیم
طرز تهیه ماهی با سس رب انار

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی ماهی با سس رب انار مختص به شمال کشور می باشد که اصولا در فصل پاییز پخته می شود. شما می توانید این غذای لذیذ ترش مزه را با سبزی پلو میل کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی ماهی با سس رب انار را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله ماهی ۶۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد بزرگ

دانه انار ۱ پیمانه

رب انار ۱ قاشق غذاخوری

آب نارنج ½ لیوان

شنبلیله خشک ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

ادویه ماهی ۱ قاشق غذاخوری

نحوه و دستور پخت ماهی با سس رب انار

گام اول

در ابتدا برای درست کردن ماهی لذیذ با سس رب انار می بایست ماهی را مزه دار نمایید. جهت انجام این کار ماهی را به شکل فیله شده ببرید. خوب است برای این غذا از ماهی های بزرگ استفاده نمایید.

گام دوم

در این مرحله پس از شستن ماهی، آن را خشک کنید و داخل یک سینی بگذارید. سپس داخل یک کاسه کوچک اندکی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه ماهی، شنبلیله پودر شده به عنوان چاشنی و یک قاشق غذاخوری نیز روغن بریزید.

گام سوم

اکنون کلیه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکنواخت شوند. بعد از آن با کمک یک دستکش مواد را روی فیله های ماهی جهت مزه دار کردن آن ها بمالید. پس از انجام این کار فیله های ماهی را اندازه نیم ساعت استراحت دهید تا مزه دار شوند.

گام چهارم

پس از مزه دار شدن ماهی، یک تابه روی شعله اجاق بگذارید و اندکی روغن در آن بریزید. سپس فیله های ماهی را داخل تابه بگذارید و قشنگ دو طرف آن را سرخ نمایید.

گام پنجم

در این گام پس از سرخ کردن ماهی ها، آن ها را از تابه بیرون بیاورید و بعد تابه را با یک دستمال حوله ای کاملا پاک کنید و بار دیگر اندکی روغن داخل آن بریزید. در این قسمت می بایست پیازها را به شکل درشت خرد کرده و درون تابه بریزید.

گام ششم

اکنون پیاز را اندکی سرخ کنید تا سبک و شفاف شود. بعد از آن اندکی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به عنوان چاشنی درون آن بریزید و بار دیگر آن ها را تفت بدهید تا خوب سرخ شوند. در این بخش باید دانه های انار را درون تابه بریزید.

گام هفتم

سپس و در ادامه رب انار را بیفزایید و خوب تفت هید تا کلیه مواد داخل تابه با یکدیگر یکنواخت شوند. بعد از آن ماهی های سرخ شده را منظم داخل تابه قرار دهید.

گام هشتم

در این مرحله آب نارنج را روی فیله ها بریزید و بگذارید تا غذا با گرمای اندکی بپزد. بعد از غلیظ شدن سس، غذای شما حاضر می باشد. شما می توانید این غذا را با سیب زمینی و گوجه فرنگی سرخ شده میل بفرمایید.

گام نهم

در پایان اگر مایلید غذای شما ملس باشد اندکی شکر روی مواد بریزید. پس از پخت غذا را داخل ظرف موردنظر خود بریزید و با نان یا سبزی پلو میل کنید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ماهی با سس رب انار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی