رضیم
شماره دستور پخت: 13401
رضیم
طرز تهیه ملاقورمه

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای قدیمی و لذیذ کشور ایران، ملا قورمه می باشد، برای مشاهده کل آموزش کامل و مراحل تهیه ملاقورمه سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۲ نفر

بادمجان ۲ غدد

جعفری خشک ۳ قاشق غذاخوری

نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ملاقورمه

  1. در مرحله اول، در یک کاسه مناسب مقداری آب با یک قاشق نمک می ریزیم و کاملا ترکیب می کنیم تا نمک به طور کامل حل گردد. بعد بادمجان ها را پوست کنده و به شکل نگینی خرد می نماییم.
  2. سپس بادمجان های خرد شده را به مدت پانزده تا سی دقیقه داخل آب نمک می گذاریم تا تلخی شان از بین برود، بعد بادمجان ها را از آب نمک خارج نموده و آبش را می گیریم و کمی فشارشلن می دهیم تا آب اضافی شان جدا گردد.
  3. بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد نموده و یک قابلمه مناسب بر روی حرارت می گذاریم و کمی روغن به آن می افزاییم. بعد پیاز را به قابلمه اضافه می نماییم و کاملا سرخ می کنیم تا کاراملی گردد.
  4. سپس کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه می افزاییم و با پیاز سرخ می نماییم تا کاملا یکدست گردند. بعد بادمجان ها را می افزاییم و به مدت چند دقیقه سرخ می نماییم.
  5. در ادامه سبزی های خشک را اضافه نموده و مقداری تفت می دهیم تا با بقیه مواد ترکیب گردند. در همین موقع گوجه فرنگی ها را به شکل نگینی خرد می نماییم و به قابلمه می افزاییم، بعد چند دقیقه دیگر مواد را سرخ می نماییم.
  6. بعد مواد داخل قابلمه را یک سمت جمع نموده و در سمت خالی قابلمه رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و کاملا سرخ می کنیم تا طعم خامی آن از بین برود. در این مرحله، رب گوجه فرنگی را هم با بقیه مواد ترکیب می نمایم تا یکدست گردند.
  7. در مرحله آخر، نصف لیوان آب جوش به قابلمه می افزاییم و صبر می نماییم تا ملاقورمه جا بیفتد. در آخر، بعد از اینکه غذا به روغن افتاد آب لیمو ترش را به آن اضافه نموده و ملاقورمه را در ظرف می گذاریم و با نان یا برنج سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ملاقورمه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی