رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب چنجه تابه ای

موارد لازم + طرز تهیه

کباب چنجه از غذاهای قدیمی و معروف ایرانی‌ست که با طعم‌ها و دستورات طبخ گوناگونی پخته می‌شود. البته این نوع کباب در سرتاسر جهان طبخ می‌شود اما طعم چنجه‌ی ایرانی به دلیل روش متفاوت طعم‌دار کردن گوشت بسیار بهتر است. کباب چنجه را به طور سنتی روی منتقل و زغال درست می‌کنند. اما امروزه بسیاری از خانواده‌ها در آپارتمان‌‌های بدون حیاط زندگی می‌کنند و شاید نتوانند این کتاب خوش طعم را روی زغال درست کنند. از این رو امروز با آموزش کباب چنجه در ماهیتابه در خدمت‌تان هستیم. با استفاده از این دستور پخت می‌توانید به راحتی در هر محلی کباب چنجه درست کنید. با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

گوشت راسته گوسفندی 800 گرم

پیاز 3 عدد درشت

فلفل دلمه ای 1 عدد بزرگ

لیمو ترش 1 عدد

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

سیخ چوبی به تعداد کافی

دستور پخت کباب چنجه تابه ای

گام اول

برای تهیه این کباب باید ابتدا گوشت راسته یا فیله‌ی گوسفندی را به صورت یک دست خرد کنید و در درون کاسه‌ی مناسبی بریزید. سپس به گوشت کمی روغن زیتون اضافه کنید.

گام دوم

گوشت را به خوبی با روغن زیتون مخلوط کنید. سپس آب لیمو ترش را بگیرید و آن را صاف کنید. آب لیمو ترش صاف شده را همراه با کمی فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید.

گام سوم

اکنون دو عدد پیاز بزرگ را خلالی و درشت خرد کرده و به کاسه‌ی حاوی گوشت کبابی اضافه کنید. پیازها را به خوبی با گوشت ترکیب کنید و درب کاسه را با سلفون بپوشانید.

گام چهارم

کاسه را درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد گوشت رفته و گوشت به اصطلاح طعم دار شود. بهتر است یک شب قبل از تهیه کباب گوشت را با مواد ترکیب کرده و در یخچال بگذاریم تا مواد کاملا به خورد گوشت رفته و نرم و طعم‌دار شود.

گام پنجم

برای اینکه سیخ‌های چوبی در حین طبخ کباب نسورند، آنها را به مدت 15 تا 30 دقیقه درون آب یخ قرار دهید. کاسه‌ی حاوی گوشت‌های طعم دار شده را از یخچال خارج کنید.

گام ششم

پیازهای باقی مانده و فلفل دلمه‌ای را درشت خرد کنید تا بتوانید آنها را لابه لای کباب‌ها قرار دهید. گوشت‌ها را به سخ بکشید و بین تکه‌های کباب فلفل و پیاز قرار دهید.

گام هفتم

تمام گوشت‌ها را به همین ترتیب به سیخ بکشید. اکنون تابه‌ی مناسبی را روی گاز قرار دهید و سیخ‌ها را درون تابه بچینید. کمی صبر کنید تا تکه های گوشت آب انداخته و تغییر رنگ دهند.

گام هشتم

در این مرحله کمی روغن یا کره به تابه اضافه کنید و سیخ ها را مرتب بپرخانید تا کباب به صورت یک دست سرخ شود. هنگامی که کباب ها آماده شدند، می توانیم مقداری کره روی کباب ها بمالیم.

گام نهم

اگر تمایل داشته باشید می توانید چند سیخ گوجه فرنکی و فلفل سبز را روی گاز کباب کنید یا در ماهیتابه سرخ کنید. در انتهای طبخ کباب ها آن ها را در ظرف مد نظرتان بکشید و سپس همراه با گوجه فرنگی و فلفل سبز با نان یا برنج سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب چنجه تابه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی