رضیم
رضیم
طرز تهیه پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل

موارد لازم + طرز تهیه

از غذاهای لذیذ کشور آلمان که پخت راحتی دارد می توانیم به پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل سیب زمینی اشاره نماییم، برای مشاهده کل آموزش و تمام مراحل طرز تهیه پسته پلو سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

  1. در مرحله اول باید پوست سیب زمینی ها را جدا نماییم و سیب زمینی ها را رنده کنیم و داخل یک کاسه مناسب قرار دهیم. بعد باید پیاز را هم رنده کنیم و به محتویات کاسه حاوی سیب زمینی اضافه نماییم.
  2. در مرحله دوم، پیاز و سیب زمینی رنده شده را آن قدر فشار دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود و خشک گردند. بعد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز داخل کاسه می ریزیم.
  3. بعد مواد را با قاشق خوب هم می زنیم تا یکدست گردند، اگر پس از اینکه مواد را ترکیب کردیم متوجه شدیم که مایه پنکیک هنوز خیس و شل می باشد، یک قاشق دیگر آرد به آن اضافه می نماییم و هم می زنیم تا مایه پنکیک کاملا منسجم گردد.
  4. سپس یک ماهی تابه مناسب بر روی حرارت می گذاریم، بعد مقداری روغن اضافه می نماییم. سپس صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ گردد، بعد مقداری از مایه پنکیک را با قاشق داخل روغن داغ می گذاریم.
  5. در ادامه سریعا با پشت قاشق صافش می کنیم و به آن شکل می دهیم و صبر می کنیم به طور کامل سرخ گردد. وقتی یک سمت پنکیک ها سرخ شد، آنها را برعکس می نماییم تا طرف دیگرشان هم سرخ گردد.
  6. در مرحله آخر، وقتی پنکیک ها کاملا سرخ شدند، آنها را بر روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی شان کاملا گرفته شود. در آخر، پنکیک های سیب زمینی را داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و در کنار سس دلخواه سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی