رضیم
رضیم
طرز تهیه کله جوش با ماست و سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی کله جوش با ماست و سیب زمینی است که این غذا با دستورات گوناگونی تهیه می شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کله جوش با ماست و سیب زمینی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۲ عدد متوسط

سیر ۲ حبه

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

عدس ¼ پیمانه

لپه ¼ پیمانه

برنج ¼ پیمانه

نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری

آرد ۲ قاشق غذاخوری

پونه ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع و نمک به مقدار کافی

فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

کوفته ریزه (اختیاری) به مقدار کافی

ماست و کشک به مقدار کافی

پودر گردو به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت کله جوش با ماست و سیب زمینی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن کله جوش با ماست و سیب زمینی لذیذ می بایست لپه را شسته و داخل یک کاسه آماده دارای آب بریزید و بعد از آن بگذارید لپه به اندازه چهار ساعت داخل آب باشد تا خیس بخورد.

گام دوم

در این مرحله عدس و برنج را شسته و داخل یک کاسه آب بریزید. باز هم بگذارید تا برنج و عدس به اندازه دو ساعت داخل آب باشند تا خیس بخورند. در همین حین پیاز را به شکل نگینی ریز ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

گام سوم

اکنون سیر را به شکل ریز رنده کنید و پس از آن یک قابلمه متوسط را روی شعله کم کم اجاق بگذارید، پس از آن اندکی روغن مایع به میزان مناسبی درون قابلمه بریزید و هم زمان پیاز و زردچوبه را نیز بیفزایید و سرخ کنید تا سبک و شفاف شود.

گام چهازم

حال سیر رنده شده را درون قابلمه بریزید و مجددا اندکی سرخ کنید تا بوی سیر رها شود. بعد از آن به اندازه اندکی فلفل سیاه و آرد درون قابلمه اضافه نمایید و باز تفت دهید تا عطر خامی آرد برود.

گام پنجم

در این گام نعنای خشک را با پونه درون قابلمه بریزید و باز تفت دهید و پس از آن نیز لپه، برنج و عدس آبکشی شده را درون قابلمه اضافه نمایید. کلیه مواد را ترکیب کرده و تفت دهید و پس از آن یک لیوان آب جوش درون قابلمه بریزید.

گام ششم

اکنون می بایست کلیه مواد را خوب با هم مخلوط نمایید تا آرد به درستی حل شود و بار دیگر دو لیوان آب درون قابلمه بریزید، بعد از این کار بگذارید حبوبات و برنج به طور کامل پخته و نرم بشوند. بعد از سپری شدن دو ساعت پوست سیب زمینی را بگیرید.

گام هفتم

در این گام می بایست سیب زمینی را به شکل مکعبی متوسط خرد نمایید و درون قابلمه بریزید. بعد از این زمان نمک غذا را به میزان دلخواه بیفزایید و ترکیب کنید. سپس باید ماست را هم بزنید تا یکدست شود و اندکی کشک نیز روی آن بریزید و کنار بگذارید.

گام هشتم

سپس باید ترکیب ماست و کشک را درون قابلمه بریزید و به شکل پی در پی به هم بزنید تا جوشیده شود. هنگامی که ترکیب ماست و کشک کاملا گرم شد، اندکی پودر گردو درون قابلمه ریخته و ترکیب نمایید.

گام نهم

در پایان بگذارید تا کله جوش به اندازه پنج دقیقه روی شعله اجاق جوشیده شود و جا بیفتد، پس از آن قابلمه را از اجاق بردارید و کله جوش را داخل ظرف مناسبی جهت سرو بریزید. شما می توانید این غذای لذیذ را با نان سنگک یا هر نوع نانی میل نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کله جوش با ماست و سیب زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی