رضیم
شماره دستور پخت: 11959
رضیم
طرز تهیه پیاز داغ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از چاشنی‌های اصلی غذاهای ایرانی سنتی مانند آش رشته و عدسی و … پیاز داغ است. پیاز داغ از طعم‌دهنده‌های پرطرفدار در آشپزی ایرانی است. اگر بخواهیم پیاز داغ را برای مدت طولانی نگه داریم، باید در آماده سازی آن نکاتی را رعایت کنیم تا محصول کارمان پیاز داغی یک‌دست و با کیفیت باشد. برای اشنایی با طرز تهیه پیاز داغ با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم پیاز داغ چیپسی

پیاز قرمز ۱ کیلوگرم

آب به مقدار لازم

نمک ۱ قاشق چایخوری

روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

طرز تهیه پیاز داغ

گام اول

برای درست کردن پیاز داغ از پیازهای متوسط و رو به کوچک استفاده کنید. پیازها را بعد از پوست گرفتن به صورت خلالی یک‌دست خرد کنید. دقت کنید که مغز پیاز نباید برای آماده کردن پیاز داغ مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا باعث نرم شدن پیاز داغ می‌شود و محصول کارتان به هیچ وجه چیپسی نخواهد بود.

گام دوم

پس از اینکه پیازها را خرد کردید، یک قابلمه مناسب را از آب پر کرده و روی حرار قرار دهید و شعله را زیاد کند تا آب به سرعت به جوش بیاید. پس از اینکه اب به جوش آمد، پیازهای خلالی شده را به مدت 5 دقیقه درون اب در حال جوش قرار دهید.

گام سوم

پس از گذشتن 5 دقیقه پیازها را از آب جوش خارج کرده و روی یک پارچه‌ی تمیز پهن کنید تا خشک شوند. پیازها بعد از خشک شدن باید حالت شیشه‌ای و شفاف داشته باشند. بعد از اینکه پیازها خشک شدند، تابه‌ی بزرگی را روی حرارت قرار دهید.

گام چهارم

در ماهیتابه به قدری روغن بریزید که پیازها در روغن شناور باشند. به خاطر داشته باشید که برای اینکه پیازها حالت چیپسی پیدا کنند، باید از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید، زیرا روغن مایع جذب پیازها شده و باعث نرم شدن پیاز داغ می‌شود.

گام پنجم

بعد از اینکه روغن کاملاً داغ شد، پیازها را داخل روغن بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. تا قبل از اینکه پیازها سبک شوند، از هم زدن آنها با قاشق خودداری کنید.

گام ششم

برا اینکه پیازها را هم بزنید با احتیاط ماهیتابه را اندکی بچرخانید. بعد از اینکه پیازها به اصطلاح سبک شدند و روی روغن جمع شدند، آنها را به صورت داریره‌وار هم بزنید تا طلایی شوند. بعد از طلایی شدن پیازها باید آنها را به سرعت از درون روغن خارج کنید.

گام هفتم

پیاز داغ به سرعت می‌سورد، به همین دلیل باید سرعت عکس‌العمل بالایی داشته و پیازها را به سرعت از درون روغن داغ خارج کنید. در مرحله‌ی بعد پیاز داغ‌ها را روی یک توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافه‌ی آنها گرفته شود. صبر کنید تا پیاز داغ‌ها کاملاً خنک شود. اکنون می‌توانید آن‌ها را بسته‌بندی کرده و در فریزر قرار دهید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیاز داغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی