رضیم
شماره دستور پخت: 11756
رضیم
طرز تهیه فرنی اصفهانی

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی فرنی اصفهانی است که همچون عدسی اصفهانی برای صبحانه میل می شود. لازم به ذکر است که برای درست کردن این فرنی لذیذ شیره انگور یا شیره خرما به کار برده می شود که این خود نقطه قوت این خوراک می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی شامی یزدی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم فرنی اصفهانی

آرد برنج ۳ قاشق غذاخوری

آب ۱ لیوان

نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری

شیر ۱ لیوان

شیره انگور یا خرما ۱ قاشق غذاخوری

گلاب و هل (اختیاری) به مقدار لازم

نحوه و دستور پخت فرنی اصفهانی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن فرنی لذیذ اصفهانی می بایست شیر را درون یک قابلمه متوسط بریزید و پس از آن آرد برنج را نیز به قابلمه بیفزایید و خوب مخلوط نمایید تا آرد برنج کاملا داخل شیر آب شود و مواد یکنواختی به دست آید.

گام دوم

در این مرحله و پس از حل شدن آرد برنج داخل شیر، قابلمه را بر روی شعله متوسط اجاق بگذارید و منتظر بمانید تا شیر بجوشد. در زمان جوشیدن شیر نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و خوب ترکیب نمایید تا نشاسته داخل آب کاملا حل بشود.

گام سوم

اکنون بعد از به جوش آمدن شیر، باید مخلوط آب و نشاسته ذرت را درون قابلمه بریزید و بعد از آن با به آرامی و پشت سر هم فرنی را هم بزنید تا غلیظ شود.

گام چهارم

شما می توانید به سلیقه خود پودر هل و یا گلاب به این فرنی بیفزایید چنانچه مایلید که فرنی شما دارای عطر و مزه جذاب تری باشد می توانید به اندازه یک تا دو قاشق غذاخوری گلاب و همچنین نوک قاشق چایخوری پودر هل نیز درون فرنی خود بریزید.

گام پنجم

به این نکته دقت کنید که مواد گلاب و پودر هل را می بایست پیش از اینکه فرنی غلیظ شود داخل قابلمه بریزید و خوب مخلوط نمایید. به علاوه بعد از آماده شدن فرنی می توانید طبق علاقه خود کمی شیره میوه روی آن بریزید.

گام ششم

در پایان باید بگوییم که بهترین شیره برای این فرنی شیره انگور یا شیره خرما می باشد که مزه خیلی خوبی به این فرنی خواهد داد. در نهایت با هم بر اساس سلیقه خود می توانید فرنی را گرم میل نمایید و یا پس از خنک شدن در یخچال آن را بخورید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فرنی اصفهانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی