رضیم
شماره دستور پخت: 11968
رضیم
طرز تهیه یتیمچه

موارد لازم + طرز تهیه

مواد اصلی یتیمچه را بادمجان و گوجه فرنگی تشکیل می‌دهند. این غذای ساده و خوشمره معمولاً بدون گوشت طبخ می‌شود. البته اگر قرار باشد این غذا را برای مهمانی و به شکل مجلسی درست کنید، می‌توانید مقداری گوشت تکه‌ای یا چرخ کرده هم به این غذا اضافه کنید. برای مشاهده این دستور غذا با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد بزرگ

گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط

پیاز ۲ عدد متوسط

سیر ۴ حبه

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه یتیمچه

گام اول

برای شروع پوست بادمجان‌ها را بگیرید، آن ها را کاملا بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید. بادمجان‌ها را از وسط نصف کنید و روی تخته اشپزخانه در اندازه‌های 2 تا 3 سامنتی‌متر خرد کنید. باید در این مرحله مکعب‌های بادمجانی کوچکی داشته باشید.

گام دوم

پیازها را پوست بگیرید، بشویید و از وسط نصف کنید. آن ها را هم روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید. داخل تابه‌ی بزرگی ذوغن بریزید و اجازه دهید روی حرارت داغ شود. پیازها را داخل تابه بریزید و تا زمانی که سبک شوند، تفت دهید.

گام سوم

اجازه دهید پیازها به رنگ طلایی درآیند. سیرها را پوست بگیرید و بشویید. آنها را روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید. هنگامی که پیازها طلایی شدند، آنها را در ظرف جداگانه‌ای بریزد. اکنون سیرها را به تابه به آنها اضافه کنید.

گام چهارم

سیر را کمی تفت دهید و بعد بادمجان‌های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند. اکنون پیازهای سرخ شده را اضافه کنید و مواد را تفت دهید.

گام پنجم

اکنون گوجه فرنگی ها را بشویید، آنها را روی تخته آشپزخانه خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. ادویه‌های مربوط یعنی، فلفل سیاه و زردچوبه، و کمی نمک را روی مواد بپاشید. مواد را مخلوط کنید و نصف لیوان اب داغ روی آن ها بریزید. درب تابه را بگذارید و حرارت را بسیار ملایم کنید تا مواد به خوبی پخته شوند. می‌توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی را هم در روغن تفت داده و به مواد اضافه کنید.

گام ششم

پخت این غذا بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که غذا به اصطلاح به روغن افتاد، آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید. یتیمچه را در بشقاب بکشید و با نان و ترشی یا سبزی خوردن تازه سرو کنید.

طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی

در برخی دستور پخت‌ها به یتیمچه سیب زمینی هم اضافه می‌کنند. اگر دوست دارید یتیمچه را با سیب زمینی درست کنید، برای مقدار مواد این دستور یک سیب زمینی بزرگ را به صورت حبه‌ای خرد کنید و به صورت آب پز یا سرخ شده به یتیمچه اضافه کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه یتیمچه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی