رضیم
شماره دستور پخت: 11632
رضیم
طرز تهیه کباب زرگری

موارد لازم + طرز تهیه

کباب زرگری یکی از انواع کباب های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که متعلق یه شهر کرمان می باشد. این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زرگری در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۴ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

فلفل سبز ۴ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کباب زرگری

مرحله اول

برای تهیه کباب زرگری خوشمزه به روش کرمانی ابتدا یکی از پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آب اضافی آن را گرفته به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست به مدت 10 تا 15 دقیقه کاملا ورز می دهیم تا یکدست شده و مخلوط کاملا کاملا چسبناک و منسجمی بدست بیاید، به طوری که هنگام برداشتن آن از کاسه تکه تکه نشود و بتوانیم آنرا به صورت یکجا از کاسه خارج کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و گوشت طعم دار شود. پس از یک ساعت کاسه را از یخچال بیرون آورده سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع به کف و دیواره های تابه می مالیم، سپس مایه کباب را به صورت یکنواخت در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت متوسط به بالا قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت آب بیندازد.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب درون تابه خشک شد، از کنار مایه کباب مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا زیر کباب کاملا سرخ شود، سپس آنرا با کارد به چند قسمت مساوی برش می زنیم و به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب نیز سرخ شود.

مرحله ششم

زمانی که کباب ها در حال سرخ شدن هستند، پوست سیب زمینی ها را گرفته و به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی از بین برود. در ادامه داخل یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گوجه فرنگی ها را دو نیم کرده و به همراه فلفل سبز به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

مجددا کمی روغن اضافه کرده و گوجه فرنگی و فلفل سبز را نیز به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. حالا پیاز خرد شده را هم به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود.

 

مرحله نهم

در پایان پس از اینکه کباب آماده شد، آنرا درون یک ظرف مناسب می گذاریم، سپس به همراه سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل سبز و پیاز داغ تزیین می کنیم. این کباب خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم به همراه برنج یا نان سرو کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب زرگری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی