رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب سیخی با گوشت چرخ کرده

موارد لازم + طرز تهیه

کباب سیخی یکی از انواع کباب های پرطرفدار و محبوب ایرانی است که روش های مختلف پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کباب سیخی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ‌ کرده گوساله ۳۵۰ گرم

گوشت چرخ‌ کرده گوسفندی ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

نمک ۲ قاشق چایخوری سرخالی

زردچوبه و فلفل سیاه از هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب سیخی

مرحله اول

برای تهیه کباب سیخی خوشمزه در ابتدا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم، سپس صافی را داخل یک کاسه مناسب قرار می دهیم و اجازه می دهیم ۱ ساعت درون یخچال بماند.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم به تدریج آب اضافی پیاز خارج شود. پس از گذشت این زمان گوشت چرخ کرده گوساله را به همراه پیاز درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و گوشت یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه دار شود. در این فاصله سیخ ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد می خیسانیم تا در هنگام پخت نسوزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سیخ ها را از آب بیرون می آوریم و با دستمال خشک می کنیم، سپس از مواد گوشتی به اندازه یک پرتقال برمی داریم و به صورت لوله ای به سیخ می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و گوشت های به سیخ کشیده شده را درون تابه می چینیم. در این مرحله درب تابه را به طور کامل می گذاریم و اجازه می دهیم کمی مغز پخت شوند، سپس درب تابه را بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله با درجه حرارت متوسط اجازه می دهیم کباب ها کاملا سرخ شوند. پس از سرخ شدن کباب ها، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس کباب ها را درون ظرف دلخواهمان می چینیم. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب سیخی با گوشت چرخ کرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی