رضیم
شماره دستور پخت: 11940
رضیم
طرز تهیه کباب گوله ای

موارد لازم + طرز تهیه

کباب گوله‌ای کباب ایرانی قدیمی و سنتی است که بسیار شبیه کباب دیگی و کباب تابه‌ای است. به عنوان غذایی خوش طعم و لذیذ، تهیه این کباب و سرو آن همراه با گوجه فرنگی و سیب‌زمینی سرخ شده در کنار برنج را توصیه می‌کنیم. شاید به لحاظ پخت بین کباب گوله‌ای و کباب دیگی تفاوتی نباشد، اما قطعاً ادویه‌های استفاده شده در این دو غذا با یکدیگر تفاوت دارد. برای مشاهده‌ی این آموزش با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 500 گرم

پیاز 2 عدد بزرگ

سیر 3 حبه

رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی 4 عدد

سیب زمینی 2 عدد

سماق قرمز 1 قاشق چایخوری

دارچین 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب گوله ای

گام اول

قبل از هر کاری پیازها را پوست بکنید، بشویید و با رنده‌ی ریز رنده کنید. پیازها را به خوبی فشار دهید تا آب آن ها به طور کامل خارج شود. در ادامه سیرها را هم رنده کنید. سپس گوشت چرخ شده، پیاز و سیر را در کاسه‌ای با اندازه‌ی مناسب بریزید.

گام دوم

در این مرحله ادویه‌ها را به ظرف اضافه کنید. ادویه‌ها ترکیبی از سماق قرمز دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه هستند. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی به دست بیاورید. اکنون باید مایه کباب را به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید تا کاملاً چسبناک شود.

گام سوم

هنگامی که گوشت کاملاً حالت چسبناک به خود گرفت، روی کاسه را با سلفون پوشانده و آن را برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا مایه کباب به اصطلاح استراحت کند و ادویه‌ها گوشت را طعم دار کنند. بعد از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کنید.

گام چهارم

اکنون درون ماهیتابه‌ی مناسبی مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. بعد از اینکه روغن داغ شد به اندازه‌ی یک نارنگی از مایه کباب برداشته و به کمک دستان‌تان آن را به شکل بیضی درآورید.

گام پنجم

کباب بیضی شکل را به آرامی درون روغن بیندازید و سرخ کنید. تمام مایه کباب گلوله‌ای را به همین شکل آماده کرده و دو طرف کباب‌ها سرخ کنید.

گام ششم

وقتی هر دو سمت کباب‌ها کاملاً سرخ شد، آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. اکنون رب گوجه فرنگی را همراه با کمی روغن درون ماهیتابه بریزید و خوب تفت دهید تا رنگ گوجه فرنگی باز شود.

گام هفتم

بعد از اینکه گوجه فرنگی را کاملاً تفت دادید، یک لیوان آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع کاملاض یک دست شود. پس از اینکه سس‌تان به جوش آمد، کباب‌ها را آرام درون ماهیتابه بچینید و شعله گاز را کم کنید.

گام هشتم

اکنون گوجه فرنگی‌ها را به شکل ورقه‌ای برش زده و درون تابه بچینید. اکنون نوبت آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده است. سیب زمینی ها را به شکل خلالی خرد کرده و درون کاسه‌ی آب سرد قرار دهید تا نشاسته‌ی سیب زمینی ها از بین برود.

گام نهم

سیب زمینی‌ها را آب خارج کنید و اجازه بدهید آب آن ها به طور کامل خارج شود. سپس آن ها را خشک کنید. مقداری روغن در تابه ریخته و پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی ها را با احتیاط درون روغن داغ ریخته و به خوبی سرخ کنید. در انتها کباب گلوله‌ای با دورچین گوجه فرنگی سرخ شده ورقه‌ای و سیب زمینی را همراه با برنج یا نان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب گوله ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی