رضیم
شماره دستور پخت: 11529
رضیم
طرز تهیه اسلیم کباب

موارد لازم + طرز تهیه

اگر به دنبال غذایی ساده با طعمی لذیذ هستید می توانید ، اسلیم کباب را تجربه کنید، غذایی اصیل از کشور ترکبه که دارای طعم لذیذی است و از تر کیب گوشت قلقلی به همراه بادمجان رو می گردد. این غذا به صورت دلمه یا بقچه ای پیچیده می شود. این ترکیب فوق العاده گوشت قلقلی با بادمجان علاوه بر طعم فوق العاده ای که ایجاد می کند؛ دارای ظاهری زیبا و متفاوت است. که نشان از داشتن قدمتی طولانی است. این غذا را می توان هم به عنوان غذای اصلی و هم میان وعده با نان در مهمانی ها و مجالس سرو نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت این غذای لذیذ را خدمت شما کاربران و همراهان همیشگی تقدیم نماییم.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

سیر ۱ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب گرم ۱ لیوان

چیلی و زیره به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آرد سوخاری ½ لیوان

دستور پخت اسلیم کباب

در ابتدا

نخست برای پخت اسلیم کباب باید بادمجان ها را شست و پس از آن آنان را با در حالیکه پوستشان هست به شکل ورقه ای باید برش زد، سپس به مدت 15 الی 20 دقیقه در آب نمک باید خواباند، که در اینصورت سبب می گردد تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. در این زمان باید تابه ای که حاوی روغن داغ است را آماده نموده.

در مرحله دوم

در این مرحله پس از خشک نمودن بادمجان ها باید آن ها را در تابه ای که از پیش مهیا نموده ایم و حاوی روغن داغ است ، داخل تابه گذاشته و سرخ بنماییم. سپس در ظرفی مقداری پیاز رنده نموده و به همراه گوشت ، شروع به مخلوط کردن می نماییم. پس مخلوط شدن کامل گوشت و پیازها؛ به آن ها تخم مرغ و آرد و سیر رنده شده را به همراه نمک به مقدار لازم و ادویه ها باید افزود و مجدد شروع به مخلوط کردن باید بنماییم.

در این مرحله سوم

پس از اضافه نمودن مواد باید به خوبی آن ها را ورز داد، تا به کلی یکدست در بیایند و کامل مخلوط شوند، در ادامه گوشت ها را باید به اندازه گرد قلقلی نمود، و در تابه ای با کمی روغن سرخ کرد و دو برش از بادمجان ها را به شکل بعلاوه بر روی گوشت ها باید قرار داد.

سپس در مرحله چهارم

و در ادامه با یک تکه سیخ چوبی یا یک خلال دندان مواد را روی هم باید فیکس و ثابت نمود. و یک گوجه گیلاسی روی گوشت قرار داده ، سپس بادمجان ها را روی آن برمی گردانیم.

مرحله پنجم

سپس باید یک ظرف مخصوص فر را با مقداری روغن چرب نمود و بادمجان ها را که از قبل پیچانده بودیم را در ظرف مرتب بچینیم. و همچنین باید ظرفی را که در آن مقداری رب ریخته ایم را با آبی گرم باز کنیم تا یکدست شوند.

در آخر ،مرحله ششم

بادمجان ها را درون فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می گذاریم تا رنگش قهوه ای شود. سپس از فر خارج می کنیم و با تزیینی زیبا برای سرو آماده می شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه اسلیم کباب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی