رضیم
شماره دستور پخت: 11397
رضیم
طرز تهیه کباب قفقازی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از خوشمزه ترین کباب های بین المللی، کباب قفقازی است که در تهیه آن از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

سینه مرغ ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه ای ۲ عدد درشت

پیاز ۳ عدد درشت

ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت کباب قفقازی

مرحله اول

برای تهیه کباب قفقازی مجلسی ،ابتدا باید گوشت گوسفند و گوشت سینه مرغ را به صورت مکعبی مانند مدلی که برای طبخ جوجه کباب به کار می رود، به صورت یکدست و یک اندازه برش بزنید و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در مرحله بعد، سپس روغن مایع را به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا با استفاده از دست مواد گوشتی و روغن را به خوبی مخلوط می کنیم تا روغن به طور کامل تمام سطح گوشت را بپوشاند. در مرحله بعد یکی از پیازها را خلالی درشت خرد کرده و پیازها و ماست چکیده و مقداری نمک و فلفل سیاه را به کاسه حاوی مواد گوشتی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس نصف زعفرانی که از قبل دم کرده ایم را نیز به کاسه اضافه کرده و مجدد مخلوط مواد را کاملا مخلوط می کنیم. برای طعم دار کردن گوشت می توانید بر طبق ذائقه خودتان از هر ماده و ادویه دیگری نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم

حالا درب ظرف را گذاشته یا یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آن را برای حداقل ۶ ساعت در یخچال می گذاریم تا گوشت ها کاملا طعم دار و به اصطلاح مرینت شوند. سپس گوشت های طعم دار شده را از یخچال خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در فاصله طعم دار شدن گوشت ها، پیازهای باقیمانده و فلفل دلمه ای ها را به صورت یکدست و یک اندازه برش زده تا برای قرار گرفتن بین هر قطعه گوشت مرغ و گوشت گوسفندی آماده باشند. حالا سیخ ها را به ترتیب زیر آماده می کنیم. در هر سیخ ابتدا یک قطعه فلفل دلمه ای به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

سپس یک قطعه مرغ به سیخ کشیده و پس از آن به ترتیب یک قطعه فلفل دلمه ای و پیاز نیز به سیخ می کشیم. در ادامه یک قطعه گوشت گوسفندی به سیخ می کشیم و به همین ترتیب تا تمام شدن مواد به سیخ کشیدن را ادامه می دهیم. اندازه سیخ ها را با منقل خود تنظیم کنید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه سیخ کشیدن کباب ها تمام شد، منقل زغال را به صورتی که حرارت ذغال ها یکدست باشند روشن کرده و سیخ ها را به ترتیب روی نقل می چینیم. دقت کنید که سیخ ها را باید مداوم بچرخانیم تا گوشت ها به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله هشتم

در این فاصله تا کامل شدن پخت کباب ها، کره را ذوب کرده و به آن باقیمانده زعفران دم کرده را اضافه کرده و به آرامی با برس این مخلوط را روی کباب ها می کشیم تا هم خوش رنگ تر شوند و هم لذیذتر شوند. در پایان کباب ها را به دلخواه به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات تهیه کباب قفقازی

کباب قفقازی تابه ای

نانچه منقل در دسترس نبود یا تمایل داشتید که این کباب خوشمزه را در تابه درست کنید، حتما باید از سیخ چوبی استفاده کنید. پس از اینکه مانند بالا به ترتیب مواد را به سیخ کشیدیم، یک تابه مناسب که سیخ ها در آن جا شوند را با کره یا روغن چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سپس سیخ ها را به ترتیب درون تابه می چینیم و کاملا صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها به خوبی پخته و سرخ شوند. پس از پختن یک سمت کباب ها، سیخ ها را بر می گردانیم، و مانند بالا سپس مخلوط کره و زعفران ذم کرده آماده را با برس روی کباب ها می کشیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب قفقازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی