رضیم
شماره دستور پخت: 11401
رضیم
طرز تهیه کشک کدو رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای اصیل سنتی ایران که اصالتی کرمانی دارد، کشک کدو است ، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو سبز ۸ عدد متوسط

کشک ۱ پیمانه

مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیر ۶ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کشک و کدو

مرحله اول

برای تهیه کشک کدو کرمانی ،ابتدا تعدادی کدو را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب به همراه مقداری روغن را روی حرارت قرار می دهیم و در ادامه کدوی خرد شده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

وقتی کدوها کاملا سرخ شدند آن ها را از تابه خارج می کنیم. چنانچه تمایل به خوردن غذای رژیمی دارید می توانید کدوها را به جای سرخ کردن، کدوها را به صورت بخارپز بپزید. در مرحله بعد، پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بعد از اینکه پیاز کمی تفت خورد و بافت آن سبک شد، سیر را که به صورت ریز خرد کرده ایم به تابه اضافه می کنیم. دقت کنید که سیر را فقط در حدی تفت دهید که عطر آن بلند شود و نسوزد، سپس کدوها را به همراه مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید درب تابه را بگذاریم و صبر کنیم کدوها آب بنیدازند و سپس آب اضافی شان به طور کامل کشیده شود. در صورت تمایل به پرمزه تر شدن غذا، می توانیم ۲ عدد گوجه فرنگی را هم پوست گرفته و خرد کرده و به مواد داخل تابه اضافه کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب اضافی کدوها کامل کشیده شد، کدوها را به وسیله گوشتکوب معمولی یا گوشتکوب برقی کاملا له می کنیم، می توانیم کدوها را داخل غذاساز بریزیم تا کاملا یکدست پوره شوند، بعد پوره را مجددا به تابه بازگردانیم. در مرحله بعد مغز گردوها را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا مغز گردوی خرد شده را به همراه کشک به تابه اضافه می کنیم و اکنون مواد را به خوبی باهم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوندو همه مواد کاملا طعم دار شوند. در ادامه جهت تزئین، روی غذا پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ ریخته و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کشک کدو رژیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی