رضیم
شماره دستور پخت: 13394
رضیم
طرز تهیه کوفته جعفری

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از کوفته های لذیذ کشور ترکیه، کوفته جعفری می باشد، برای مشاهده کل آموزش و مراحل تهیه کوفته جعفری سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

جعفری ۱ دسته متوسط

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

ماست ۱ قاشق غذاخوری

پودر نان خشک ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سفید ۱ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته جعفری

  1. در مرحله اول، پیاز را با رنده ریز رنده نموده، بعد آب اضافیش را با فشار دست خارج می نماییم. سپس پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می گذاریم.
  2. سپس تخم مرغ را با ماست به مواد اضافه می افزاییم و مواد را کاملا هم زده تا یکدست گردند. بعد پودر نان خشک را کم کم اضافه می نماییم و با بقیه مواد مخلوط کرده تا با هم ترکیب شوند.
  3. بعد جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به بقیه مواد اضافه می نماییم. حالا مایه کوفته را ده دقیقه با جعفری ورز می دهیم تا جعفری کاملا در تمام نقاط مایه کوفته پخش گردد.
  4. وقتی مایه کوفته آماده گشت، آن را به مدت یک ساعت در داخل یخچال می گذاریم تا استراحت نماید. بعد از گذشت این مدت، مایه کوفته را از یخچال خارج نموده و یک ماهی تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.
  5. بعد کمی روغن به ماهی تابه اضافه نموده و منتظر می مانیم تا روغن داغ گردد. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد برداشته و آن را به صورت گرد یا بیضی آماده می کنیم، بعد کمی رویش را صاف کرده و در آرد کاملا غلط می دهیم.
  6. مرحله آخر، کوفته های آماده شده را داخل روغن داغ می گذاریم و هر دو سمت آن ها را کاملا سرخ می نماییم. به ترتیب همه کوفته ها را تهیه و در روغن سرخ می نماییم. در آخر، کوفته ها را با گوجه فرنگی و پیاز خرد شده سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوفته جعفری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی